Genel Bilgi
Kod | FK643 |
Ad | Lineer ve Lineer Olmayan Optik I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere lineer ve lineer olmayan optik olayların prensiplerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Işığın elektromanyetik doğası; Optik dalga denklemleri; Optik katsayılar; Optik malzemeler; Klasik açıdan ilerleme olayı; Klasik soğurma teorisi; bandlar arası soğurma; eksitonlar; Esnek olmayan ışık saçılmaları; Lineer olmayan optiğe giriş.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nonlinear Optics, Robert W. Boyd, Academic Press, 1992.
Notlar
Nonlinear Optics, Alan C. Newell, Jerome V. Moloney, Addison, 1992.Nonlineer Optics and Optical Physics, I C. Khoo, J.F. Lam, F. Simoni, Word Scientific, 1994.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Optiğin temel denklemleri olan Maxwell denklemlerini yorumlar. |
ÖÇ02 | Işığın madde ile etkileşimi sonucunda oluşan soğurma, kırılma, yansıma ve girişimin olaylarını açıklar. |
ÖÇ03 | Optik malzemelerin özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Malzemelerin bantları arasındaki optik geçişlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Eksitonların optik olaylardaki etkilerini yorumlar. |
ÖÇ06 | Optik olaylarda klasik ve kuantum mekaniksel yaklaşımlar arasındaki farkı açıklar. |
ÖÇ07 | Optik sacılma olaylarını yorumlar. |
ÖÇ08 | Lineer ve lineer olmayan optik olaylar arasındaki fakı bilir. |
ÖÇ09 | Lineer olmayan optik olayları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Işığın doğası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Optik dalga eşitlikleri | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Optik katsayılar ve optik malzemeler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Klasik yayılma | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kramers-Kronig eşitlikleri ve dispersiyon | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bantlar arası soğurma | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Direkt olmayan bant aralığında malzemelerin bant kenarı soğurması | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Optik özelliklerin deneysel ölçümü | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Eksitonlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Esnek olmayan ışık saçılmaları | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Lineer optik özelliklerin yoğunluk fonksiyonel teorisi kullanarak hesaplanması | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Lineer olmayan optiğe giriş | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Lineer olmayan optik alınganlık | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Lineer olmayan optik özelliklerin yoğunluk fonksiyonel teorisi kullanarak hesaplanması | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |