FK640 Lineer ve Lineer Olmayan Optik II

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FK640
Ad Lineer ve Lineer Olmayan Optik II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇABUK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı lineer olmayan optik olayların açıklanmasına yardımcı olacak optik bilgilerin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Optikçe lineer olmamanın fiziksel kaynağı; Doğrusal olmayan optik etkileşimlerin dalga eşitliklerinin tanımı; Lineer olmayan optik alımganlığın kuantum mekaniksel teorisi; Yoğunluğa bağlı kırılma indeksi; İki seviyeli yaklaşımda doğrusal olmayan optikler; Kendiliğinden ışık sacılımı ve akusto-optik; Elektrooptik ve fotorefraktif etkiler; Fiber optik sistemler; Laser; Matematiksel ve sayısal yöntemler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Nonlinear Optics, Robert W. Boyd, Academic Press, 1992.

Notlar

Nonlinear Optics, Alan C. Newell, Jerome V. Moloney, Addison, 1992.Nonlineer Optics and Optical Physics, I C. Khoo, J.F. Lam, F. Simoni, Word Scientific, 1994.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lineer olmayan optik olayları yorumlar.
ÖÇ02 Işığın madde ile etkileşimi sonucu oluşan lineer olmayan etkileri hesaba katar.
ÖÇ03 Elektro-optik olayları açıklar.
ÖÇ04 Saçılma mekanizmalarını bilir.
ÖÇ05 Pockel ve Kerr etkileri arasındaki farkı yorumlar
ÖÇ06 Bir fiberde optik dalganın ilerlemesini açıklar
ÖÇ07 Bir LASER den nasıl ışık üretildiğini bilir
ÖÇ08 Lineer olmayan optik özelliklerin yoğunluk fonksiyonel teorisi kullanarak hesaplamasını yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak araştırma yapabilir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Optikçe lineer olmamanın fiziksel kaynağı Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Doğrusal olmayan optik ortamlar için dalga denklemi Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İkinci dereceden lineer olmama durumu Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yüksek mertebeden harmoniklerinin üretilmesi Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Lineer olmayan optik alımganlığın kuantum mekaniksel teorisi Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Krılma indisinin şiddet bağımlılığı Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Lineer olmayan optikte iki seviyeli yaklaşımlar Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kendiliğinden ışık sacılımı ve acousto-optics Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Lineer elektro-optik etkiler Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Fiber Optik sistemler Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Cam fiberlerde lineer olmayan etkiler Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Işık kaynakları - Laser Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Lineer olmayan optiksel özelliklerin hesaplanmasında matematiksel ve sayısal yöntemler Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Uygulama: Yoğunluk fonksiyoneli teorisi kullanılarak lineer olmayan optik özelliklerin hesaplanması Kitapta ilgili bölümü okunmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS