Genel Bilgi
Kod | FK0050 |
Ad | Termodinamik sistemlerin analitik çözümü I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Ayhan ATIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Termodinamik sistemlerin analitik çözümü ile ilgili temel program bilgilerinin aktarılması ve programın gerçek hayattaki uygulamaları üzerinde analitik çözümler kazandırılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
EES kurulum, EES başlama, Termodinamik bir örneğin çözümü, Program hakkında genel bilgiler, Eşitlik penceresi, Çözüm penceresi, Hesaplamalı akış penceresi, Tablo menüsü, Fonksiyonel menü, Matematiksel fonksiyonlar, Hata prosedürü, Basınç, sıcaklık ve entalpi arasındaki ilişki, Entalpi, entropi ve ekserji arasındaki bağlantı
Dersin Ön Koşulu
Verilen PDf ve kitap bölüm bölüm çalışılsın.
Kaynaklar
Engineering Equation Solver (EES) Commercial and Professional Versions PDF, F-Chart Software http://fchart.com/
Notlar
Termodinamiğin Mühendislik Yaklaşımı, Yunus A. Çengel, Michael A. Boles
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | EES kurulumunu gerçekleştirebilir |
ÖÇ02 | Programlama alanındaki güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
ÖÇ03 | Termodinamik sistemlerin çözümü hakkındaki konularında kuramsal bilgiye sahip olur ve uygulamasını yapar. |
ÖÇ04 | EES programında enerji analizi yapabilir. |
ÖÇ05 | EES programında ekerji analizini ve ekserji entropi arasındaki bağınıtıyı yapabilir. |
ÖÇ06 | Bir sistemin enerji ve ekserji verimini hesaplayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | EES kurulum | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | EES başlama | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Termodinamik bir örneğin çözümü | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Program hakkında genel bilgiler | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eşitlik penceresi | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çözüm penceresi | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hesaplamalı Akış Penceresi | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kapalı sistemler için termodinamiğin birinci kanununu uygular ve kütle ve enerji denklikleri çözer. | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tablo menüsü | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fonksiyonel menü | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Matematiksel fonksiyonlar | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hata prosedürü | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Basınç, sıcaklık ve entalpi arasındaki ilişki | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Entalpi, entropi ve ekserji arasındaki bağlantı | EES ile ilgili pdf okunsun. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |