FK0048 Yüksek sıcaklık Süperiletkenleri ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FK0048
Ad Yüksek sıcaklık Süperiletkenleri ve Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET EKİCİBİL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, süperiletkenlik kavramını, süperiletkenlerin temel özelliklerini ve süperiletkenlik üzerine teorileri öğretmektir.

Dersin İçeriği

I. Tip Süperiletkenler, II. Tip Süperiletkenler, Süperiletkenlerin Özellikleri, Paramanyetizma ve Diamanyetizma, Süperiletkenlik Üzerine Teoriler, Manyetik Kaldırma Kuvveti, Yüksek Sıcaklık Süperiletkenliği

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Süperiletkenliğe Giriş ve Yüksek Tc Materyalleri, P. Cryot ve D. Pavuna Süperiletkenler Fiziği, P. Müller ve A.V. Ustinov,

Notlar

Askerzade, I., Süperiletkenlik Fiziğine Giriş, Gazi Kit., Ankara, 2005.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Maddelerin manyetik özellikleri hakkında genel bilgi edinerek sınıflandırabilir.
ÖÇ02 Süperiletkenlik kavramını ve süperiletkenlerin temel özelliklerini öğrenir.
ÖÇ03 Süperiletkenliğin teorilerini öğrenir.
ÖÇ04 I. ve II. tip süperiletkenlerin özelliklerini ve aralarındaki farkları öğrenir.
ÖÇ05 Süperiletkenlik hakkında teorik konularda yeterli bilgiye sahip olduktan sonra belirli bir araştırma konusunda uzmanlaşarak literatür araştırması yapar.
ÖÇ06 Edindiği teorik bilgi ile teknoloji arasında bağlantı kurabilmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak araştırma yapabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Süperiletkenliğe Tarihsel Bakış Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Süperiletkenlerdeki temel olaylar Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Süperiletkenlerin termodinamiği Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Süperiletkenlerin Elektrodinamiğine Giriş Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 BCS Teorisi Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 Ginzburg-Landau Teorisi Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Klasik Tip II Süperiletkenlerin Manyetik Özellikleri Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Josephson Etkisi I: Temel Olaylar ve Uygulamalar Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Josephson Etkisi II: Küçük Kavşaklara Özgü Olaylar Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Klasik Süperiletkenlerde Dalgalanma Etkileri Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dengesiz Süperiletkenlik Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Süperiletkenlerin uygulamaları Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Süperiletkenlerin Uygulama Alanları Verilen kyanğın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS