Genel Bilgi
Kod | FK0034 |
Ad | Elektromanyetik Teori I(ZORUNLU) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisans düzeyi üzerine Elektromanyetik bilgilerini ileri düzeye çıkarmak.
Dersin İçeriği
Elektrostatik, Poisson ve Laplace denklemleri, Green teoremi, sınır değer problemleri, çok kutuplar, makroskopik ortam, dielektrik, manyetostatik, zamanla değişen alanlar, Maxwell denklemleri, korunum yasaları, düzlem elektromanyetik dalgalar, polarizasyon, basit ışıma sistemi ve kırınım .
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Classical Electrodynamics, John David Jackson, John Wiley & Sons, Inc.
Notlar
Diğer Elektromanyetik kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik problemlerini çözer, |
ÖÇ02 | Bilgisini kullanarak disiplinler arası çalışma yapar |
ÖÇ03 | Potansiyel hesap teknikleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Poynting vektörü ile manyetik enerji hesabı yapar. |
ÖÇ05 | Maxwell denklemlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | "ELEKTROSTATİK: Coulomb Kanunu, Gauss Kanunu, Elektrostatik Potansiyel, İş ve Elektrostatik Enerji. " | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | ELEKTROSTATİK: Elektrostatik Potansiyel, İş ve Elektrostatik Enerji. | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | POTANSİYEL HESAP TEKNİKLERİ: Görüntü Yöntemi, Değişken Ayrımı, | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | POTANSİYEL HESAP TEKNİKLERİ:Multipol Açılımı, | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | " Dielektrik Ortamlar, Polarizasyon " | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | "MAGNETOSTATİK: Biot-Savart Yasası, Ampere Yasası, Magnetik Vektör Potansiyel. " | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | MAGNETOSTATİK: Biot-Savart Yasası, Ampere Yasası, Magnetik Vektör Potansiyel.(devam) | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | "Magnetik Ortamlar. " | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ZAMANA BAĞLI ALANLAR: Maxwell Denklemleri ve Sınır Koşulları, | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dalga Yayılım Denklemleri, | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ayar Dönüşümleri, | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | "Gecikmiş Potansiyeller ve Hertz Potansiyeli, " | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Elektromagnetik Enerji ve Poynting Vektörü. | İlgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulama | Problem çözümleri çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |