FK019 Yenilenebilir Hidrojen Teknolojileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FK019
Ad Yenilenebilir Hidrojen Teknolojileri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK


Dersin Amacı

Yenilenebilir hidrojen teknolojileri hakkında genel bilgiler vermek ve bu sistemlerin hidrojen üretme yöntemlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Su elektroliz teknolojileri, Foto-yarıiletken katalizörleri kullanarak su ayırma hidrojen üretimi, Güneş termal su ayırma, Hidrojen üretimi için biyokütle kaynakları, Biyokütle ile hidrojen üretilmesi, Termokimyasal süreçlerde gelişmeler, Biyoetanolden hidrojen, Biyolojik hidrojen üretimi, Hidrojen üretimi için yapılandırılmış ve mikro yapılı katalitik reaktörlerde gelişmeler, Hidrojen arıtma için mikroişlemci teknolojisi, Membran teknolojisi ile hidrojen ayırma ve saflaştırmadaki gelişmeler, Karbon malzemelerde hidrojen depolaması, Kompleks hidridlerde hidrojen depolaması, Hidrojen üretim sistemlerinin elektriksel durumu ve verimliliği, Yenilenebilir enerjilerle entegrasyonu, Ulaştırma ve sabit uygulamalar için yakıt hücrelerindeki son gelişmeler, Hidrojen yakıtlı içten yanmalı motorların ilerlemesinde güncelleme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hidrojen Teknolojileri ve Uygulamalar

Notlar

Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su elektroliz teknolojilerini açıklar
ÖÇ02 Foto-yarıiletken katalizörleri kullanarak su ayırma hidrojen üretimini açıklar
ÖÇ03 Güneş termal su ayırmayı açıklar
ÖÇ04 Hidrojen üretimi için biyokütle kaynaklarını tanımlar
ÖÇ05 Biyokütle ile hidrojen üretimini açıklar
ÖÇ06 Termokimyasal süreçlerdeki gelişmeler açıklar
ÖÇ07 Biyoetanolden hidrojen üretimini açıklar
ÖÇ08 Biyolojik hidrojen üretimi açıklar
ÖÇ09 Hidrojen üretimi için yapılandırılmış ve mikro yapılı katalitik reaktörlerde gelişmeleri açıklar,
ÖÇ10 Hidrojen arıtma için mikroişlemci teknolojisini açıklar
ÖÇ11 Membran teknolojisi ile hidrojen ayırma ve saflaştırmadaki gelişmelerini tanımlar
ÖÇ12 Karbon malzemelerde hidrojen depolamasını açıklar
ÖÇ13 Kompleks hidridlerde hidrojen depolamasını açıklar, Hidrojen üretim sistemlerinin elektriksel durumu ve verimliliği hesaplar
ÖÇ14 Yenilenebilir enerjileri ile entegrasyonu, ulaştırma ve sabit uygulamalar için yakıt hücrelerindeki son gelişmeleri ve hidrojen yakıtlı içten yanmalı motorların ilerlemesinde güncellemeleri açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak araştırma yapabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su elektroliz teknolojileri İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Foto-yarıiletken katalizörleri kullanarak su ayırma hidrojen üretimi İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Güneş termal su ayırma İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Hidrojen üretimi için biyokütle kaynakları İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Biyokütleden hidrojen İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Termokimyasal süreçlerde gelişmeler İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Biyoetanolden hidrojen İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Biyolojik hidrojen üretimi İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Hidrojen üretimi için yapılandırılmış ve mikro yapılı katalitik reaktörlerde gelişmeler İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Hidrojen arıtma için mikroişlemci teknolojisi İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Membran teknolojisi ile hidrojen ayırma ve saflaştırmadaki gelişmeler İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Karbon malzemelerde hidrojen depolaması İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kompleks hidridlerde hidrojen depolaması ve Hidrojen üretim sistemlerinin elektriksel durumu ve verimliliği İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Yenilenebilir enerjilerle entegrasyonu, Ulaştırma ve sabit uygulamalar için yakıt hücrelerindeki son gelişmeler; Hidrojen yakıtlı içten yanmalı motorların ilerlemesinde güncelleme İlgili konuların kitaplardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin genel tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin genel tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS