Genel Bilgi
Kod | İM585 |
Ad | Boru Hatları Tasarımı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
Dersin Amacı
Boru hatları tasarımında kullanılan teorik kavramları öğrenmek
Dersin İçeriği
Boru akımlarının analizi ile ilgili teorik kavramlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu (Basılı Değil)
Notlar
"AKIŞKANLAR MEKANİĞİ" YAZAR: PROF. DR. SALİH KIRKGÖZ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Borularda düzenli akımları öğrenir |
ÖÇ02 | Borularda oluşacak enerji kayıplarını öğrenir |
ÖÇ03 | Akışkanlar kinematiğini öğrenir |
ÖÇ04 | Borularda Değişken akımları öğrenir |
ÖÇ05 | Denge bacası salınımı ve su darbesi olayını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akışkanlar Kinematiği | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkan hareketinin matematiksel tanımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Borularda Akış | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Laminer boru akımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türbülanslı Boru Akımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sınır tabakası ayrılması | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hız ve kayma gerilmesi dağılımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Denge Bacası salınımı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su darbesi olayı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Moody diyagramı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Borularda Su akımı için ampirik formüller | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Borularda enerji kayıpları | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hidrolik cilalı ve hidrolik pürüzlü yüzeyin tanımlanması | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Nikuradse Diyagramı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |