Genel Bilgi
Kod | İM583 |
Ad | Taşkın Hidrolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Ekstrem yağış olayları sonucunda ortaya çıkan taşkın olayları Su Kaynaklarının planlanması çalışmalarında önemli bir kavramdır. Bu amaçla önerilen derste taşkın debilerinin tahmin yöntemleri anlatılacaktır.
Dersin İçeriği
Ekstrem Olayların Analizi. Olasılık Kavramı, Istatistik Moment Tipindeki Parametreler. Olasılık Ağırlıklı Momentler ve L - Momentleri. Ekstrem Olaylar Için Olasılık Dağılımları; N, LN2, LN3. Ekstrem Değer Dağılımları (GEV), Üstel Dağılım. Pearson Tip 3 ve Log-Pearson Tip 3 Dağılımları. Olasılık Çizgisi Grafikleri ve Uygunluk Testleri. Güçlülük Analizleri, L - Moment Grafikleri. Tahmınlerin Güven Aralıkları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu (Basılı Değil)
Notlar
Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi (Yazarlar: Mehmetçik Bayazıt, Bihrat Önöz) Basılı Kitap
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidrolojide temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Olasılık Kavramını öğrenir |
ÖÇ03 | Ekstrem Olayların Analizi öğrenir |
ÖÇ04 | Istatistik Moment Tipindeki Parametreleri tahmin etme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Olasılık Ağırlıklı Momentler ve L - Momentleri öğrenir |
ÖÇ06 | Bölgesel Taşkın Frekans analizini öğrenir |
ÖÇ07 | Uygunluk Testlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve içerik | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hidrograf Analizi | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Birim hidrograf yöntemi | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İstatistik Yöntemler | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Olasılık Ağırlıklı Momentler | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | L-momentler | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Olasılık Dağılım Fonksiyonları | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uygunluk testleri | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bölgesel Taşkın frekans analizi | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | L-momentler yöntemi ile uygulama | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Program kullanımını öğrenme | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Program kullanımı | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Program sonuçlarının değerlendirilmesi | ders notu gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |