Genel Bilgi
Kod | İM582 |
Ad | Köprü Hidroliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Köprü ayakları etrafındaki oyulmaların hesaplanması ve su yüzü profillerinin çizimi
Dersin İçeriği
Köprülerde akım, Sediment Taşınımının Temel Kavramları, Köprü Ayakları etrafındaki Yerel Oyulma Mekanizması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu (Basılı Değil)
Notlar
Köprü Hidroliği (Yazar: Galip Seçkin) Basılı kitap
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Açık kanal akımlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Su yüzü profillerini öğrenir |
ÖÇ03 | Köprü ayakları etrafındaki akım tiplerini öğrenir |
ÖÇ04 | Sediment taşınımını öğrenir |
ÖÇ05 | Köprü ayağı etrafındaki oyulma hesaplamasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Köprü Hidroliğinin Amacı | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Düzgün olmayan açık kanal akışı için temel denklemler | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Su yüzü profillerinin sınıflandırılması | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Köprülerde kritik altı ve kritik üstü akımlar | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Köprü bölgelerinde boğulma | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Momentum ve enerji yaklaşımı | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Köprülerde basınç ve savak akım tipleri | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav için soru hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sediment özellikleri | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kanal pürüzlülüğü ve akmaya karşı direnç | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Köprü ayaklarının etrafındaki Vortex sistemleri | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Köprü ayaklarının etrafındaki hız ve basınç dağılımı | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Temiz su oyulması | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hareketli taban oyulması | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Oyulma modellerinin karşılaştırılması | Ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için soru hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için soru hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |