Genel Bilgi
Kod | İM569 |
Ad | Teorik Zemin Mekaniği ve Zemin Modelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Zeminlerde gerilme-deformasyon ilişkisi, kritik durum teorisi, ileri düzey zemin modelleri, krip davranış hakkında detaylı bilgiler vermek
Dersin İçeriği
Zemin davranışı, elastik teori, elasto-plastik davranış, krip davranış ile ilgili temel bilgiler, kritik durum teorisi ve bu bağlamda geliştirilen ileri zemin modelleri, nümerik modelleme teknikleri ve geoteknik yapıların nümerik analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Craig’s Soil Mechanics
Notlar
Principles of Geotechnical Engineering
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sonlu elemanlar yöntemini ve numerik modelleme tekniklerini geoteknik problemlerin analizlerinde kullanabilir. |
ÖÇ02 | İleri düzey zemin modellerini ve geoteknik bilgisayar programlarını nümerik analizlerde etkin şekilde kullanılmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Analitik çözümlerle nümerik analiz sonuçlarını karşılaştırarak güvenilir tasarımlar gerçekleştirebilir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler geoteknik mühendisliğinde kullanılan analitik ve nümerik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zeminlerde gerilme-şekil değiştirme ve temel kavramlar, tanımlar | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elastisite teorisi | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kırılma hipotezleri | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Zeminlerde Akma | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Elasto-plastik davranış | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kritik durum teorisi | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kritik durumda göçme ve plastik akma | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Rezidüel mukavemet | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tasarım için mukavemet parametrelerinin seçimi | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Cam kili Zemin Modeli | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Anizotropi ve yapı | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | Zeminlerde krip | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bir dolgunun ileri düzey zemin modelleri ile analizi, ödev | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Derin kazı problemlerinin ileri düzey zemin modelleri ile analizi, ödev | Slayt sunumu ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |