Genel Bilgi
Kod | DIG028 |
Ad | Havalandırma ve İklimlendirme Prensipleri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDULKADİR YAŞAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere temel ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme (HVAC) bilgisi ile donatma ve HVAC teknolojileri konusunda bilgi ile donatarak çeşitli uygulamalı problemleri çözebilme kabiliyetini kazandırmadır.
Dersin İçeriği
Bu derste Havalandırma ve İklimlendirmenin önemi, uygulamadaki çeşitleri, Merkezi havalandırma sistemininden beklenen istekler, Merkezi havalandırma sistemindeki temel elemanlar (split klimalar, klima santrali, hava kanalları), Merkezi havalandırma sistemindeki temel elemanlar (Menfez ve difüzörler, nem ayarlayıcılar), Isıtma ve soğutma ile ilgili temel kavramlar, birimler, Isı transfer yöntemleri, uygulamadaki özellikleri, Isıtıcı eleman çeşitleri, teknik özellikleri, ısıl güçler, tercih edilme nedenleri, Isı yalıtımı ve ısı ekonomisi açısından öngörülen düzenlemeler, Ortam havasının özellikleri, Havalandırmanın genel prensipleri, Havalandırma ve hava ihtiyacı, Doğal, lokal ve genel havalandırma, İş yerlerinde iklimlendirme, Havalandırma ve iklimlendirme ile ilgili mevzuat işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Havalandırma ve İklimlendirmenin önemi, uygulamadaki çeşitlerini tanır |
ÖÇ02 | Merkezi havalandırma sistemininden beklenen istekleri tanır |
ÖÇ03 | Isı yalıtımı ve ısı ekonomisi açısından öngörülen düzenlemeleri tanır |
ÖÇ04 | Merkezi havalandırma sistemindeki temel elemanları tanır |
ÖÇ05 | Isıtma ve soğutma ile ilgili temel kavramlar, birimleri tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında belirlenmiş bir soruna çözüm üretmek için bilimsel yöntemlerden yararlama becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği konusunda bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısıyla değerlendirmeyi kazandırır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği alanında bilimsel veri elde etmenin metodolojini öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerinde doğru ve hızlı tehlike tanımlaması için gerekli prosedürleri ve yazılımları öğrenir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Risk değerlendirmeleri için gerekli parametreleri öğrenir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği alanında kişiye yönelik koruma önlemlerini öğrenir ve uygular. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve Güvenliği alanında AR-GE çalışmaları sonucu elde edilen verilerin iş yerine uygulama becerisini kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş kazalarının Kök nedenlerini analiz etme yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerlerindeki Risk etmenlerinin kontrolü için yeni bir bilimsel yöntem geliştirmeyi öğrenir | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İŞ yerleride çalışanları korumak için gerekli kişisel koruyucu donanımların koruma etkilerini geliştirmek için, malzeme seçimi ve gerekli testleri öğrenir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yasal mevzuatın geliştirilmesine katkı yapar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kapalı alanlarda yapılan çalışmalarda çalışan güvenliğini artırıcı blimsel stratejileri öğrenir. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş yerleri için ilk yardım ve acil eylem planları yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Havalandırma ve İklimlendirmenin önemi, uygulamadaki çeşitleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Merkezi havalandırma sistemininden beklenen istekler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Merkezi havalandırma sistemindeki temel elemanlar (split klimalar, klima santrali, hava kanalları) | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Merkezi havalandırma sistemindeki temel elemanlar (Menfez ve difüzörler, nem ayarlayıcılar) | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Isıtma ve soğutma ile ilgili temel kavramlar, birimler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Isı transfer yöntemleri, uygulamadaki özellikleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Isıtıcı eleman çeşitleri, teknik özellikleri, ısıl güçler, tercih edilme nedenleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Isı yalıtımı ve ısı ekonomisi açısından öngörülen düzenlemeler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ortam havasının özellikleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Havalandırmanın genel prensipleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Havalandırma ve hava ihtiyacı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Doğal, lokal ve genel havalandırma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İş yerlerinde iklimlendirme | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Havalandırma ve iklimlendirme ile ilgili mevzuat | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |