Genel Bilgi
Kod | İG071 |
Ad | Jeolojik Kökenli Doğal Afetler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Deprem, heyelan, volkanik patlamalar ve doğal kirleticiler gibi jeolojik kökenli olayların tanımlanması ve sınıflaması; bunların yarattığı olumsuzluklar, önceden tahmin edilebilirlikleri, alınabilecek önlemler ve oluşturdukları riskin değerlendirmesi.
Dersin İçeriği
Deprem, heyelan, volkanik patlamalar ve doğal kirleticiler gibi jeolojik kökenli olayların tanımlanması ve sınıflaması; bunların yarattığı olumsuzluklar. Doğal tehlikelerin önceden tahmin edilebilirlikleri, alınabilecek önlemler ve oluşturdukları risk.
Dersin Ön Koşulu
Lisans Mezunu Olmak
Kaynaklar
DOĞAL AFETLER
Notlar
DOGAL AFETLER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal afet kavramı konusunda bilgi kazanılır. |
ÖÇ02 | Doğal afetler ve bunların jeolojik olaylarla bağlantıları konuları kavratılır. |
ÖÇ03 | Jeolojik süreçlerin meydana getirdiği doğal afetler hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ04 | Deprem, heyelan, volkanik patlamalar ve doğal kirlenme gibi jeolojik kökenli olaylar tanıtılır. |
ÖÇ05 | Jeolojik kökenli afetlerin oluşum mekanizmaları öğrenilir. |
ÖÇ06 | Jeolojik kökenli afetlerin oluşturduğu risk ve bu riskin analiz edilmesi kavratılır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamındaki sağlık ve güvenlik risklerini belirleyebilme becerisi kazanır, | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşyeri ortamında gerekli koruyucu işlemleri saptayıp, önlemler alabilme, işverenin ve çalışanların iş sağlığı ve güvenliği konusunda koordinasyonu sağlayabilme becerisi kazannır, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği alanında kuramsal, teknik, uygulama ve hukuki bilgilerini sürekli güncelleyerek kullanabilme becerisi kazanır, | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olma ve güncel takip edebilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve beceriyle, iş güvenliği konusunda karşısına çıkan problemleri tanımlayabilme, çözümünde etkin kullanabilme ve çözüm yöntemlerini iş ortamındaki ilgili kişilerle diyalog kurarak çözebilme becerisi kazanır, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin mevcut sistem ve uygulamalara yenilik katabilme, araştırma yapıp değerlendirebilme becerisine sahip olur, | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel bilgi iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır, | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlk yardım, olağan dışı durumlar, afetler ve yangınla mücadele ve tahliye işleri konusunda ekiple birlikte çalışır, | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı ortamda yasal mevzuat ve şartlara uygun olarak işin yürütülme becerisine sahip olma, çalışanları ve çalışan temsilcilerini bilgilendirme becerisi kazanır, | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıkları, iş kazaları ve önlenmesi hakkında bilgi sahibi olur, | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları öğrenir, | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal afet kavramı | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Doğal afetler ve bunların jeolojik olaylarla bağlantıları | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Doğal afetler ve bunların jeolojik olaylarla bağlantıları (D) | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Jeolojik süreçlerin meydana getirdiği doğal afetler | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Jeolojik süreçlerin meydana getirdiği doğal afetler (D) | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Deprem kavramı, yarattığı olumsuzluklar, önceden tahmin edilebilirlikleri, alınabilecek önlemler ve oluşturdukları riskin değerlendirmesi. | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Deprem kavramı, yarattığı olumsuzluklar, önceden tahmin edilebilirlikleri, alınabilecek önlemler ve oluşturdukları riskin değerlendirmesi (D) | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Literatür araştırması ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Heyelan (torak kayması) kavramı, yarattığı olumsuzluklar, analiz, alınabilecek önlemler ve oluşturdukları riskin değerlendirmesi. | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Heyelan (torak kayması) kavramı, yarattığı olumsuzluklar, analiz, alınabilecek önlemler ve oluşturdukları riskin değerlendirmesi (D) | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Volkanik patlama kavramı, yarattığı olumsuzluklar, önceden tahmin edilebilirlikleri, alınabilecek önlemler ve oluşturdukları riskin değerlendirmesi. | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Doğal kirletici kavramı, yarattığı olumsuzluklar, analiz, alınabilecek önlemler ve oluşturdukları riskin değerlendirmesi. | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Jeolojik kökenli doğal afetlerin yarattığı riskin analizi. | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Jeolojik kökenli doğal afetlerin yarattığı riskin analizi (D) | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Jeolojik kökenli doğal afetler için alınabilecek önlemler ve hazırlık. | Literatür araştırması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-a | Literatür araştırması ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-b | Literatür araştırması ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |