ISB005 Matematiksel Büyüme Modelleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB005
Ad Matematiksel Büyüme Modelleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ÜNAL ÖZPALAMUTCU


Dersin Amacı

Büyümenin modellenebilmesi için kullanılan matematiksel araçları anlamak ve uygulamak

Dersin İçeriği

Matematiksel büyüme modellerinin türleri ve kullanım biçimleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Random growth models, Damron Mathematical models, Timbergen

Notlar

Random growth models, Damron Mathematical models, Timbergen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar.
ÖÇ02 İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler.
ÖÇ03 İstatistikte kullanılan analiz yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir
ÖÇ04 İstatistikte kullanılan modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir
ÖÇ05 İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
ÖÇ06 İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir.
ÖÇ07 İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular.
ÖÇ08 Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular.
ÖÇ09 Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar.
ÖÇ10 Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
ÖÇ11 Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
ÖÇ12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir.
ÖÇ13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
ÖÇ14 Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik literatürüne katkı yapabilecek düzeyde istatistik teorisine hakimdir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel irdeleme yetisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında bilimsel yayın üretebilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik literatürünü takip edebilir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirebilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 2
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel etik kurallara uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Büyüme nedir ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Büyüme modellenmesi ne anlama gelir ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Lineer büyüme modelleri makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Lineer olmayan büyüme modelleri makale çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Lojistik büyüme modeli ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Weibull büyüme modeli ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Richards ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Vize Sınavı yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gompertz ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Modified modeller ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Heligman-pollard model ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Mortalitenin yaş paterni ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Karşılaştırmalı analizler ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Model uygulamaları ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Model uygulamaları 2 ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS