Genel Bilgi
Kod | ISB005 |
Ad | Matematiksel Büyüme Modelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ÜNAL ÖZPALAMUTCU |
Dersin Amacı / Hedefi
Büyümenin modellenebilmesi için kullanılan matematiksel araçları anlamak ve uygulamak
Dersin İçeriği
Matematiksel büyüme modellerinin türleri ve kullanım biçimleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Random growth models, Damron Mathematical models, Timbergen
Notlar
Random growth models, Damron Mathematical models, Timbergen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. |
ÖÇ02 | İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. |
ÖÇ03 | İstatistikte kullanılan analiz yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir |
ÖÇ04 | İstatistikte kullanılan modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir |
ÖÇ05 | İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ06 | İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. |
ÖÇ07 | İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
ÖÇ08 | Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. |
ÖÇ09 | Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. |
ÖÇ10 | Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
ÖÇ11 | Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. |
ÖÇ12 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. |
ÖÇ13 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
ÖÇ14 | Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik literatürüne katkı yapabilecek düzeyde istatistik teorisine hakimdir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel irdeleme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında bilimsel yayın üretebilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik düşünme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistik literatürünü takip edebilir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel etik kurallara uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Büyüme nedir | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Büyüme modellenmesi ne anlama gelir | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Lineer büyüme modelleri | makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Lineer olmayan büyüme modelleri | makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Lojistik büyüme modeli | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Weibull büyüme modeli | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Richards | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Vize Sınavı | yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gompertz | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Modified modeller | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Heligman-pollard model | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Mortalitenin yaş paterni | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Karşılaştırmalı analizler | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
14 | Model uygulamaları | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Model uygulamaları 2 | ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |