DISBT802 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DISBT802
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE


Dersin Amacı

İstatistik Anabilim Dalında Enstitümüz tarafından Doktora programına kabul edilen Doktora öğrencilerinin çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Doktora tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Tez konusuna uygun kaynaklar

Notlar

Belirlenen Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora tezi için seçmiş olduğu özgün araştırma problemi ile ilgili araştırma yapar.
ÖÇ02 Bu araştırma konusu hakkında bilgiye ulaşır ve literatürdeki eksiklikleri belirler.
ÖÇ03 Seçilen bir istatistik problemini amacına uygun bir şekilde formüle eder.
ÖÇ04 Seçilen bu probleme özgü yeni ve özgün yöntemler ve yaklaşımlar geliştirir.
ÖÇ05 Bu yöntem ve yaklaşımlarının sonuçlarını değerlendirir.
ÖÇ06 Çalışmanın sonuçlarını etik değerleri de dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik literatürüne katkı yapabilecek düzeyde istatistik teorisine hakimdir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel irdeleme yetisine sahip olur. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında bilimsel yayın üretebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik literatürünü takip edebilir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirebilir. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel etik kurallara uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 1 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 2 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 3 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 4 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 5 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 6 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 7 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Tez konusuna ilişkin hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 8 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 9 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 10 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 11 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 12 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 13 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 14 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar 15 Tez konusuna ilişkin hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tez konusuna ilişkin hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 21 294
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 21 294
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 608
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,32
AKTS 24 AKTS