DISB802 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DISB802
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İstatisitk Anabilim Dalında Enstitümüz tarafından Doktora programına kabul edilen Doktora öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması

Dersin İçeriği

Öğrencinin danışmanı tarafından belirlenen konular

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Danışmanın belirlediği kaynaklar

Notlar

Belirlenen Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstatistik alanında danışmanı ile birlikte belirlediği bir konuda araştırma yapar.
ÖÇ02 Belirlenen konu ile ilgili problem çözme konusundaki aşamaları uygular.
ÖÇ03 Belirlenen konu ile ilgili problem çözme aşamasında yeni yöntemler geliştirir.
ÖÇ04 Bu yöntemlerin sonuçlarını değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik literatürüne katkı yapabilecek düzeyde istatistik teorisine hakimdir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel irdeleme yetisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında bilimsel yayın üretebilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik literatürünü takip edebilir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirebilir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel etik kurallara uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışman tarafından belirlenen konular 1 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Danışman tarafından belirlenen konular2 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Danışman tarafından belirlenen konular3 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Danışman tarafından belirlenen konular 4 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Danışman tarafından belirlenen konular 5 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Danışman tarafından belirlenen konular 6 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Danışman tarafından belirlenen konular 7 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Danışman tarafından belirlenen konular 8 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Danışman tarafından belirlenen konular 9 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Danışman tarafından belirlenen konular 10 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Danışman tarafından belirlenen konular 11 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Danışman tarafından belirlenen konular 12 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Danışman tarafından belirlenen konular 13 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Danışman tarafından belirlenen konular 14 Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Danışman tarafından belirlenen konular 15 Sınav için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 08:12