Genel Bilgi
Kod | ISB007 |
Ad | Zaman Serileri Analizi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELAHATTİN KAÇIRANLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Zaman serilerinin analizini ve modellemesini yapabilmek
Dersin İçeriği
Fark denklemleri. MA,AR,ARMA süreçleri. Öngörü yöntemleri. Tahmin yöntemleri. En çok olabilirlik tahmin. Zaman serilerinde modelleme. Durağanlık analizi. Durağan olmayan zaman serileri. Çok değişkenli zaman serisi modelleri .Kointegrasyon. Kointegrasyon vektörünün tahmini
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Hamilton,J.D. (1994).Time series analysis. Princeton univ. press., NEW JERSEY. 2. Enders, W. (1995). Applied econometric time series. John Wiley and Sons,INC.
Notlar
3. Akdi, Y.(2003). Zaman serileri analizi. Bıçaklar kitabevi. ANKARA. 4. Sevüktekin, M. Ve Nargeleçekenler, M.(2007). Ekonometrik zaman serileri analizi. Nobel kitabevi. ANKARA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | To solve difference equations |
ÖÇ02 | Durağan zaman serisi süreçlerini öğrenmeli. |
ÖÇ03 | Öngörü ve tahmin yöntemlerini kavramalı. |
ÖÇ04 | Zaman serilerinde modelleme yapabilmeli |
ÖÇ05 | Durağanlık analizlerini yapabilmeli |
ÖÇ06 | Durağan olmayan zaman serilerini kavramalı |
ÖÇ07 | Çok değişkenli zaman serisi modellerini öğrenmeli |
ÖÇ08 | Kointegrasyon kavramını öğrenmeli |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fark denklemleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | MA,AR,ARMA süreçleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Öngörü yöntemleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tahmin yöntemleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | En çok olabilirlik tahmin | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Zaman serilerinde modelleme | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Durağanlık analizi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Durağan olmayan zaman serileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Durağan olmayan zaman serileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çok değişkenli zaman serisi modelleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çok değişkenli zaman serisi modelleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kointegrasyon | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kointegrasyon | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kointegrasyon vektörünün tahmini | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |