JM532 Hidrojeolojik Ortamlarda Kütle Taşınması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM532
Ad Hidrojeolojik Ortamlarda Kütle Taşınması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı hidrojeolojik ortamları tanıtmak, bu ortamlarda taşınma çeşitlerini ve akış denklemlerini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Hidrojeolojik ortamlar, akışkanlar ve akışkanlarla taşınma çeşitleri anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1.Physical and Chemical Hydrogeology, P.A.Domenica ands F.W. Schwartz 2.Contaminant Hydrogeology, C.W.Fetter

Notlar

Geochemistry, C.A.J.Appelo ve D.Postma,1995


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hidrojeolojik ortamları tanır.
ÖÇ02 Hidrojeolojik ortamlarda taşınma çeşitlerini kavrar.
ÖÇ03 Doygun ortamlarda taşınmayı ve akış denklemlerini çözer.
ÖÇ04 Çatlaklı ortamları ve taşınma kriterlerini açıklar.
ÖÇ05 Doymamış ortamlarda taşınmayı tanımlar.
ÖÇ06 Çok fazlı akışkanların davranışını açıklar.
ÖÇ07 İki fazlı akışkan için ortamların relatif permeabilitesini belirler.
ÖÇ08 Darcy Kanununu kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hidrojeolojik ortamların tanımlanması İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Taşınma ve taşıma çeşitleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
3 Doygun ortamlarda taşınma İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
4 Konsantrasyon gradyanı ile taşınma Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
5 Adveksiyon taşınma Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
6 Mekanik dispersiyon Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
7 Hidrodinamik dispersiyon Kaynak araştırması ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınav ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
9 Çatlaklı ortamlarda taşınma Web ortamında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
10 Vados zonda akış İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Doymamış ortamlarda kütle taşınması Kaynak araştırması ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 Çok fazlı akışlar İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
13 Relatif permeabilite ve Darcy Kanunu Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
14 Çözeltilerin Gecikmesi ve Zayıflatılması Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
15 Kimyasal reaksiyonlar ve çeşitleri Makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 12:41