Genel Bilgi
Kod | JM589 |
Ad | Jeokimyasal Verilerin Yorumu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN PARLAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencilere magmatik kayaçların jeokimyasal karakteristiklerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Ana, iz ve nadir toprak elementlerinin tanımı, iz ve nadir toprak elementlerinin normalizasyonu. Kayaç yapıcı minerallerin kimyasal analizlerinin hesaplanması ve yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Jeokimyasal verilerin yorumu ders notları
Notlar
Using Geochemical Data; https://doi.org/10.1017/9781108777834
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüksek lisans seviyesindeki öğrenciler; jeokimyanın temel prensiplerini kavrar. |
ÖÇ02 | Farklı tektonik ortamlardaki magmatik kayaçların temel jeokimyasal özelliklerini öğrenir ve yorumlar. |
ÖÇ03 | Magmatik kayaçların oluştuğu tektonik ortam analizini yapabilir. |
ÖÇ04 | Magmatik kayaların kökenine ilişkin yorumlar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeokimyanın temel prensipleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örnek hazırlama yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kayaç analiz metotları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mineral analiz metotları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kayaçlarda ana-iz elementler ve sunumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kayaçlarda nadir toprak elementleri ve sunumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Minerallerde ana-iz elementler ve sunumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Okyanus Ortası Sırtlarda oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Okyanus içi yay ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Okyanus adası ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Aktif Kıta kenarında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kıtasal riftlerde oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yay gerisi ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme ve tartışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |