JM572 Katı Atık Yöntemi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM572
Ad Katı Atık Yöntemi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ


Dersin Amacı

Katı atık bertaraf sistemlerini tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste atıkların tanımı ve özellikleri, atık yoketme sistemleri, sistemler için yer seçimi, atıklardan enerji üretimi ve ekonomik boyutu anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1.Landfill wastes-its a gas. Clay.t ve Norman,T. 2. Landfill technology. CrawfordJ.F ve Smith, P.G 3. Solid waste management Technology Assessment. General Electric Company

Notlar

Disposal of solid wastes L.J. Turk


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bertaraf sistemlerini tanır.
ÖÇ02 Bertaraf sistemleri içindeki değişikleri tanımlar.
ÖÇ03 Çevreyle dost sistemleri seçer ve yönetir.
ÖÇ04 Bertaraf sistemleri yönetme özelliklerini kavrar.
ÖÇ05 Sistemlerin çevreye etkilerini saptar.
ÖÇ06 Deponi sistemini ve özellilerini açıklar.
ÖÇ07 Deponi sisteminin çevreye etkilerini tanımlar.
ÖÇ08 vahşi depolama sisteminin ıslahını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atık tanımı ve tipleri İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Katı atık sınıflaması İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Atık bertaraf Yöntemlerinin tanıtımı İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Vahşi depolama İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yeniden kazanım yöntemi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kompost ve anaerobik bozunma İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Yakma yöntemi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Kontrollü atıklar ve düzenli depolama yöntemleri İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Düzenli depolama sahasının planlaması ve yer seçimi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yer seçiminde jeolojik faktörler İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Düzenli depolama sahasının tasarımı ve işletilmesi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Atık sistemlerinin kontrolü İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Bertaraf yöntemlerinin çevreye etkileri ve araştırma yöntemleri İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Atıklar ve enerji elde edilmesi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS