Genel Bilgi
Kod | JM567 |
Ad | Jeotermal Hidrojeolojide Kavramlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeotermal sistemleri ve jeotermal hidrojeolojisi ile ilgili ortak kavramları tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Jeotermal kaynaklar, jeotermal sistemlerde suyun varlığı, önemi ve saptama parametreleri, jeotermal enerji ve kullanımı anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sıcak ve Mineralli Sular Ders Notu, Ş. Şimşek
Notlar
Geothermal Energy Resources İ. Stober ve K. Bucher
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Suların sınıflamasını kavrar. |
ÖÇ02 | Soğuk suları tanımlar. |
ÖÇ03 | Maden suları ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sıcak ve mineralli suları tanımlar. |
ÖÇ05 | Jeotermal suların oluşumunu açıklar. |
ÖÇ06 | Jeotermal hidrojeoloji ile ilgili ortak terimleri tanımlar. |
ÖÇ07 | Jeotermal suların kullanım alanlarını açıklar. |
ÖÇ08 | Jeotermal sistemleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sular ve kökenleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Jeotermal kaynaklar ve yeraltısuyu | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Jeotermal sistemlerin hidrojeolojik özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Jeotermal suların fiziksel ve kimyasal özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Jeotermal sularda oluşan değişimler | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Suların sınıflandırılması ve kriterleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Jeotermal kaynakların hidrojeolojik etüdü | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Suların kaptajı ve korunması | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Jeotermal enerji tanımı | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Jeotermal enerji kullanım alanları | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Jeotermal enerji arama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyede jeotermal enerji aramaları ve kullanım alanları | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiyedeki jeotermal alanlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale çalışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |