JM565 Sularda Kirlilik ve Kontrolü

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM565
Ad Sularda Kirlilik ve Kontrolü
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ


Dersin Amacı

Su kaynaklarının korunması için çeşitli su ortamlarındaki kirlenmeyi ve kontrol yöntemlerini öğrencilere tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Kirlilik tipleri, konsantrasyon ve ölçüm kriterleri, organik ve inorganik bileşikler ve kirleticiler ve analizleri, radyoaktif izotoplar, jeokimyasal bölgeleme, zemin iyileştirmesi anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sularda Kirlilik ve Kontrolü. O. Uslu ve A. Türkman

Notlar

Water Quality Criteria Environmental Studies Board, 1973


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su kaynaklarını tanır.
ÖÇ02 Kirletici tiplerini saptar.
ÖÇ03 Su kaynaklarının korunması için yapılabilecek işlemleri belirler.
ÖÇ04 Su kalite kriterleri ve standartlarını kavrar.
ÖÇ05 İyileştirme çalışmalarını kavrar.
ÖÇ06 Yüzey su kaynaklarının özelliklerini saptar.
ÖÇ07 Yeraltı su oluşumunu ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ08 Yeraltı su kaynaklarını koruma çalışmalarını saptar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yeryüzündeki suların oluşumu ve dağılımı İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Hidrolojik çevrim ve su kalitesi ilişkisi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kirletici maddeler İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Su kaynakları İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 İnorganik kirleticiler İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Organik kirleticiler ve fotosentez etkisi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mikrobiyal kirlenme İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
9 Kirlilik kontrolunda hidrolojik unsurlar İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Yeraltısuyu kirlenmesi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Yüzeysuları kirlenmesi: Akarsu İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Deniz-Göl Kirlenmesi İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Su kirliliği kontrol çalışmaları İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Su kalite kriterleri ve standartları İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 İyileştirme çalışmaları İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava ve proje sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS