Genel Bilgi
Kod | JM559 |
Ad | Paleojen Stratigrafisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Paleojen tarihcesi üzerine bilgilenmek ve jeolojik zaman tablosuna göre bölümleyerek kavratmak
Dersin İçeriği
Paleojende devir ve kat sistemlerinin tip lokaliteleri tarihsel jeolojideki yeri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Paleojen'de stratigrafik gelişmeleri öğrenir |
ÖÇ02 | Tetis ve Paratetis bölgelerinde Paleojen stratigrafisi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Paleojen sınırları için farklı lokasyonları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tersiyer sistemi, tarihçesi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tersiyer sisteminin bölümlenmesi, Paleojen alt sistemi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Paleojen sistemi, tarihçesi, birim stratotipleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Paleojen sisteminin bölümlenmesi, seri ve katları (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Paleojen sisteminin bölümlenmesi, seri ve katları (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Paleojenin genel özellikleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Paleojende gelişen orojenik fazlar ve sonuçları | Kaynakların incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Paleojende gelişen orojenik fazlar ve sonuçları | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Avrupa Paleojeni, tip lokalitesi, Paris Havzası tanımı | Kaynakların incelenmesi | |
11 | Avrupa Paleojeninin diğer Paleojen düzeyleri ile korelasyonu | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiyede Paleojen dağılımı | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Paleojen ostrakod, bentik ve planktonik foraminifer standart zonları | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Standart zonların Türkiye ve dünyadaki uygulama ve dağılımları (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Standart zonların Türkiye ve dünyadaki uygulama ve dağılımları (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |