JM524 Paleontolojik Yaş Tayini

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM524
Ad Paleontolojik Yaş Tayini
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK


Dersin Amacı

Fosilleri kayaçlardan ayırmak ve paleontolojik yaş tayini yapmasını öğretmek.

Dersin İçeriği

Fosiller ve paleontolojik yaş tayini

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz ders

Kaynaklar

Peppe, D. J. & Deino, A. L. (2013) Dating Rocks and Fossils Using Geologic Methods. Nature Education Knowledge 4(10):1

Notlar

1.https://www.nature.com/scitable/knowledge/library/dating-rocks-and-fossils-using-geologic-methods-107924044/ 2. https://samnoblemuseum.ou.edu/common-fossils-of-oklahoma/how-paleontologists-tell-time/ 3. Atike Nazik, sunumlar. Dersi alan öğrencilerle paylaşılmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Jeolojide yaş tayini metodlarını kavrar.
ÖÇ02 Fosillerin kayaçlardan ayrılmasını öğrenir.
ÖÇ03 Fosillerin tanımlama kriterlerini öğrenir.
ÖÇ04 Karakteristik fosillerle kayaçların yaşlandırılmasını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fosil, karakteristik fosil, fosilleşme ve ortamların tanımı Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Jeolojide yaş tayini metodları Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Paleontolojik örnek derleme metodları Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
4 Fosillerin elde edilme yöntemleri (Asetik asit ile Yıkama yöntemi) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
5 Fosillerin elde edilme yöntemleri (Hidrojen peroksit ile Yıkama yöntemi) Reading the references Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
6 Fosillerin elde edilme yöntemleri (Preperat yöntemi) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
7 Fosillerin elde edilme yöntemleri (İncekesit yöntemi) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Fosillerin tayin edilme yöntemleri (Steoroskobik Mikroskopta) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
10 Binoküler mikroskopta fosillerin tayin edilme yöntemleri Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Polarizan Mikroskopta fosillerin tayin edilme yöntemleri Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Fosil dağılım çizelgeleri ve levhaların hazırlanması Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
13 Litostratigrafik ve kronostratigrafik korelasyon Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Paleontolojik zonlama Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
15 Paleontolojik korelasyon Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS