Genel Bilgi
Kod | KM598 |
Ad | Korozyona Daynıklı Malzeme Seçimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLYAS DEHRİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Korozyona dayanıklı malzeme seçimi konusunda bilgi vermek
Dersin İçeriği
Malzeme seçiminde genel ilkeler, korozyon türleri, duyarlı malzeme etken- ortam ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Korozyon notları
Notlar
Korozyon notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Korozyonu kavramasını sağlar |
ÖÇ02 | Korozyon tiplerini kavrar |
ÖÇ03 | Korozyona dayanıklı malzeme seçimini kavrar |
ÖÇ04 | Etken-ortam ilişkisine göre malzeme seçimini kavrar |
ÖÇ05 | Çelik türlerini kavramasını sağlar |
ÖÇ06 | Paslanmaz çelikler ve kullanım alanlarını kavrar |
ÖÇ07 | Dökme demir çeşitleri ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ08 | Çeliklerin pasifleşmelerini kavrar |
ÖÇ09 | Bakır ve alaşımlarını kavrar |
ÖÇ10 | Çukurcuk korozyonunu kavrar |
ÖÇ11 | Aluminyum ve alaşımlarını kavrar |
ÖÇ12 | Magnezyum ve alaşımlarını kavrar |
ÖÇ13 | Nikel ve alaşımlarını kavrar |
ÖÇ14 | Titan ve alaşımlarını kavrar |
ÖÇ15 | Çinko ve alaşımlarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Korozyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Korozyon tiplerini | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Korozyona dayanıklı malzeme seçimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etken-ortam ilişkisine göre malzeme seçimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çelik türleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Paslanmaz çelikler ve kullanım alanları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dökme demir çeşitleri ve özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Çeliklerin pasifleşmeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bakır ve alaşımları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çukurcuk korozyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Aluminyum ve alaşımları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Magnezyum ve alaşımları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Nikel ve alaşımları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Titan ve alaşımları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |