Genel Bilgi
Kod | KM560 |
Ad | İleri Biyokimya II |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEYDE SEYHAN TÜKEL |
Dersin Amacı
Karbohidrat, lipid,protein ve nükleik asit metabolizmasını (yapım ve yıkım) öğrenip biyoenerjitiğin temel prensipleri ile ilişkilendirebilme, metabolik yolları birbiriyle ilişkilendirebilme, genetik bilgi aktarımının temelini anlayıp kavrayabilme,tüm metabolik olaylardaki metabolik kontrolün, düzenlemelerin nasıl ve hangi yollarla sağlanabildiğini öğrenme,bilgilerini canlı ile doğrudan veya dolaylı olabilecek tüm alanlarda kullanıp uygulayabilmek
Dersin İçeriği
Biyoenerjitiğin ilkeleri, Glikoliz ve heksozların yıkımı, Sitrik asit döngüsü, Amino asit oksidasyonu ve üre yapımı, Oksidatif fosforilasyon ve fotofosforilasyon, Karbohidrat ve lipid biyosentezi, DNA metabolizması, RNA metabolizması, Protein metabolizması, Gen ifadelenmesinin düzenlenmesi, Rekombine DNA teknolojisi ve uygulamaları, Hormonlar, Vitaminler
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karbohidrat, lipid, protein ve nükleik asit metabolizmasını kavrar |
ÖÇ02 | Biyoenerjitiğin prensiplerini kavrar |
ÖÇ03 | Genetik bilgi akışını ve moleküler genetik alanındaki teorik ve teknolojik yenilikleri açıklar |
ÖÇ04 | Metabolizmanın düzenlenmesini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bioenerjitiğin ilkeleri | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Glikoliz ve heksozların yıkımı | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sitrik asit döngüsü | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sitrik asit döngüsü | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Amino asit oksidasyonu ve üre yapımı | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Oksidatif fosforilasyon ve fotofosforilasyon | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karbohidrat ve lipid biyosentezi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | DNA metabolizması | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | RNA metabolizması | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Protein metabolizması | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gen ifadelenmesinin düzenlenmesi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Rekombine DNA teknolojisi ve uygulamaları | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hormonlar | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Vitaminler | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |