MD028 Heyelan ve Heyelan Etkileri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MD028
Ad Heyelan ve Heyelan Etkileri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ


Dersin Amacı

Mühendislik Jeolojisinin ilgi alanlarını ve Mühendislik Jeolojisinin çalışma yöntemlerini öğretmek, kitle hareketleri ve heyelanları tanıyabilme, mevcut olası kitle hareketlerinin oluş nedenlerinin ve alınacak önlemlerin belirlenmesi, kitle hareketleri ve heyelanların maden işletmelerine olası etkileri ve önleme yöntemlerinin öğrenilmesi, maden işletmelerinde kitle hareketleri ve heyelan ölçümleri

Dersin İçeriği

Heyelanların oluşumu ve mekanizması, Heyelanların sınıflandırılması, Heyelanlar ve kütle hareketlerinin meydana geliş nedenleri, Heyelanlara karşı alınması gereken önlemler ve Heyelanların madencilikte önemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar

Notlar

İnternet Kaynakları, Bilimsel Makaleler, Seminer, Sempozyum ve Kongre Kitapları, Yüksek Öğrenim Tezleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kitle hareketleri ve heyelanların ölçümü
ÖÇ02 Kitle hareketleri ve heyelanların tanımı ve oluş nedenlerinin öğrenilmesi
ÖÇ03 Mevcut teorik yaklaşımları uygulayabilme ve yeni teoriler geliştirebilme
ÖÇ04 Kitle hareketleri ve heyelanların oluş nedeni ve litolojiye göre sınıflandırılmasının öğrenilmesi
ÖÇ05 Özgün bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olma
ÖÇ06 Kitle hareketleri ve heyelanların türünün belirlenmesi
ÖÇ07 Kitle hareketleri ve heyelanların maden işletmeleri açısından önemi
ÖÇ08 Maden işletmelerinde Kitle hareketleri ve heyelanların ölçümü
ÖÇ09 Heyelanlardan korunma ve zararlarının azaltılması konusunda bilgi sahibi olmanın önemini kavrar
ÖÇ10 Heyelan tehlikesinden kuşku duyulduğunda ne yapılması gerektiği konusunda bilgi sahibi olunur
ÖÇ11 Bir projenin yürütülmesinde kritik unsurların nasıl belirlendiğini geliştirebilir
ÖÇ12 Bilim ve hayal gücünü birleştirebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
2 Kaya-zemin tanımı, kaya ve zeminlerden numune alma yöntemleri Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Kaya ve zeminlerin mühendislik özellikleri ile bu özelliklerin mühendislikteki önemi Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Mühendislikte süreksizlik kavramı ve süreksizliklerin mühendislik özellikleri Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Teoride heyelanlar Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme
6 Heyelan ve kitle hareketlerinin oluş nedenleri ve bu nedenlerin anlatımı Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim
7 Heyelanların Mekanizması Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav ers Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Heyelan ve kitle hareketlerine etki eden faktörler Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim
10 Zemin ortamlarda gözlenen kitle hareketlerinin detay tanımlanması Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Kaya ortamlarda gözlenen kitle hareketlerinin detay tanımlanması Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay
12 Maden işletmelerinde ortaya çıkan kitle hareketleri ve heyelanlar Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim
13 Kitle hareketleri ve heyelanların ölçümü Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim
14 Heyelanların islahı Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Heyelanların İslahı ve önlenmesi Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Benzetim
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS