Genel Bilgi
Kod | BYEMD3 |
Ad | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel bakış açısının kavratılması, bilimin temel ilkelerine uygun olarak araştırmanın kurgulanması, araştırma bulguların bilimsel metodolojiye uygun olarak analiz edilmesi, bilimsel etik ilkelerinin kazandırması ve öğrencilere zorunlu etik ilkelerin benimsetilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlama, bilgi edinme yollarını sıralama, bilimselliğin ölçütlerini sayma, bilimin amaçlarını açıklama ve araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırma.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
-Bayramıçlılar Ö, Tosun NS, Ak N, "Sözlü, Yazılı ve Bilimsel Anlatım Tekniği". İTÜ Vakfı, Yayın No:31 (1990).
Notlar
-Martin MW, Schinzinger R, "Ethics in Engineering". McGraw-Hill publishing Company (1989).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma kavramlarını tanımlamak, |
ÖÇ02 | Bilgi edinme yollarını sıralamak |
ÖÇ03 | Bilimselliğin ölçütlerini saymak |
ÖÇ04 | Bilimin amaçlarını açıklamak |
ÖÇ05 | Araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırmak |
ÖÇ06 | Araştırmaları yöntemlerine göre sınıflandırmak |
ÖÇ07 | Bilimsel araştırmaların aşamalarını saymak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel tanımlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temel tanımlar 2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bilimsel araştırma | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bilimsel bilgiye erişim | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilimsel bilgiye erişim2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Araştırma teknikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Araştırma teknikleri2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Araştırma teknikleri 3 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Araştırma konusu nasıl belirlenir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Araştırma konusu nasıl belirlenir2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Veri analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Veri analizi2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Güvenilirlik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bilimsel etik | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mesleki etik | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl sonu sınavı2 | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |