Genel Bilgi
Kod | YLMD701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin konu seçimi, metodoloji ve tez yazımı gibi konulardaki ilerlemelerine, analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme yetenekleri kazanmalarına yardım ederek katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Çalışma konusuna giriş, çalışma konusunun öneminin açıklanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırmalarda izlenecek olan etik kuralları anlamak. |
ÖÇ02 | Akademik düşünce sistemini özümsemek. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklamak. |
ÖÇ04 | Tez konusu üzerinde bilimsel ve akademik çalışma yöntemlerini izlemek. |
ÖÇ05 | Bilimsel formda bir makale hazırlamak. |
ÖÇ06 | Elde edilen araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |