MD0071 Madencilik Faliyetleri Sonrası Bozulan Sahaların Yeniden Düzenlenmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MD0071
Ad Madencilik Faliyetleri Sonrası Bozulan Sahaların Yeniden Düzenlenmesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ


Dersin Amacı

Madencilik faaliyetleri sırasında ortaya çıkan çevre sorunlarının çözümlenmesi konusunda bilgilendirme yapmak, madencilik faaliyetleri sonrası madencilik yapılan alanların tekrar doğaya kazandırılmak için düzenlenmesinin önemini ve gerekliliğini öğretmek, saha düzenleme alternatiflerinin değerlendirilmesi hususunda bilgilendirmek, Türkiye'de bu konudaki yasa ve yönetmelikleri anlatmak.

Dersin İçeriği

Restorasyon, rehabilitasyon ve reklamasyon kavramları, Reklamasyon planlaması, doğal ve kültürel faktörlerin planlamaya etkisi, temel reklamasyon tipleri, Madencilik sonrası arazi kullanım alternatifleri; tarımsal, ormancılığa yönelik ve diğer amaçlı reklamasyon türleri, Reklamasyon ekonomisi, Endüstriyel atıkların maden sahalarında depolanması ve mevzuat, Depolama hacimlerinin inşası ve yalıtımı, eski depolama hacimlerinin iyileştirilmesi, Endüstriyel örnekler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notu, Kitaplar ve Diğer Kaynaklar

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Açık işletme faaliyetleri sırasında madencilik yapılan alanların düzenlenmesinin önemi ve gerekliliğini kavrar.
ÖÇ02 Açık işletme faaliyetleri sonrasında madencilik yapılan alanların düzenlenmesinin önemi kavrar.
ÖÇ03 Saha düzenleme alternatiflerinin değerlendirmesini yapar.
ÖÇ04 Saha düzenleme örneklerini bilir.
ÖÇ05 Saha düzenleme proje aşamalarını bilir.
ÖÇ06 Türkiye'den saha düzenleme örnekleri, yapılan bir saha düzenleme projesinin olmazsa olmazları ve projenin ne şekilde sunulması gerektiğini bilir.
ÖÇ07 Dünyadan saha düzenleme örnekleri, yapılan bir saha düzenleme projesinin olmazsa olmazları ve projenin ne şekilde sunulması gerektiğini bilir.
ÖÇ08 Açık ocak madencilik tesislerinin çevreye etkisini bilir.
ÖÇ09 Cevher hazırlama tesislerinin çevreye etkisini bilir.
ÖÇ10 Madencilik faaliyetlerinin çevresel etkilerin azaltma yöntemlerini bilir.
ÖÇ11 Saha düzenlemenin işlem aşamalarını bilir.
ÖÇ12 Açık işletme madenciliğinde saha düzenleme projeleri yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Video/Dia gösterisi Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Madencilik faaliyetleri sırasında oluşabilen çevre sorunları Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Açık maden ocaklarının çevre üzerindeki etkileri Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Açık ocağın doğal dengeye müdahalesi Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İşletme sonrası arazilerin düzenlenmesi ve iyileştirme çalışmalarına etki eden faktörler Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Madencilikte rekültivasyon nedir, neden gereklidir Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Doğa onarım aşamaları Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Doğa onarım aşamaları örnekleri Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 İdeal bir rekültivasyon çalışmasının olmazsa olmazları Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 1 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
11 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 2 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
12 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 3 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
13 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 4 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma
14 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 5 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım
15 Öğrencilerin yaptıkları saha düzenleme projelerinin sunulması 6 Ders notları, ilgili linkler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları, ilgili linkler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları, ilgili linkler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS