Genel Bilgi
Kod | MD0069 |
Ad | Risk Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere RİSK YÖNETİMİ prensiplerini öğretmek ve madencilikte örnek uygulamalar ile bilgi birikimi sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Madencilik faaliyetlerinde risk tanımı ve uygulanan yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Guidelines for Engineering Design for Process Safety, 1993, American Institute of Chemical Engineers 345 East 47th Street New York, New York 10017; GUIDELINES FOR HAZARD EVALUATION PROCEDURES, Wiley, 2008; Fundamentals of Risk Analysis and Risk Management Edited by Vlasta Molak, LEWIS PUBLISHERS, 1996.
Notlar
DERS NOTLARI (BASILMAMIŞ)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Risk ve yönetimi prensiplerini hakkında bilgi edinilecektir. |
ÖÇ02 | TÜRKİYEDEKİ TESİSLERDE UYGULANAN RİSK YÖNTEMLERİ İNCELENECEKTİR. |
ÖÇ03 | FINANS RISK NEDIR. BILGI EDINILECEKTIR. |
ÖÇ04 | BAKIR MADENCILIĞINDEKI RISK DEĞERLENDIRME |
ÖÇ05 | KÖMÜR MADENCILIĞINDEKI RISK DEĞERLENDIRME YÖNTEMLERİ |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Risk nedir VE EKONOMİSİ | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Risk analiz yöntemlerinin ekonomisi | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Ev kimyasalları | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | TARIM İLAÇLARI | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Radyasyon risk analizi | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kirleticiler nedir. korunması | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Toplam risk analizi | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Küresel risk analizi | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara sınav | Kitap okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Internet bağlantılı bilgisayar programları | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | RISK ve kanunlar | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | DEMİR DIŞI METALLER | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | METALİK CEVHERLER | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | BARİT uygulamaları | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | KUM VE ENDÜSTRİYEL UYGULAMALARI | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | DÖNEM SONU SINAVI | KONU ÇALIŞMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | YARIYIL SONU SINAVI | KİTAP | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |