Genel Bilgi
Kod | MD0062 |
Ad | Toz Patlamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ÜRÜNVEREN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tesislerde oluşan tozların patlayabilirliğinin incelenerek patlamanın önlenmesi ile ilgili çalışmaların nasıl yürütüleceği ile ilgili bilgi vermek
Dersin İçeriği
Cevherin tanımlanması ve özelliklerini dikkate alarak uygun zenginleştirme yönteminin seçimi ve elde edilen ürünün nasıl ve hangi analiz yöntemleri ile değerlendirilebileceğini bilmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Cashdollar K., L. 1996. Coal Dust Explosibility, Journal of Loss Prevention in the Process Industries. Vol. 9. No. 1. pp. 65-16, 1996
Notlar
Abbasi, T., Abbasi, S., A., 2007. Dust Explosions–Cases, Causes, Consequences, And Control. Journal of Hazardous Materials 140 (2007) 7–44
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kömürler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Kömürleri türlerine göre Sınıflayabilir. |
ÖÇ03 | Dünya ve Türkiye’de kömür özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Kimyasal analiz yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ05 | Toz patlayabilirliğinin şiddetini ölçebilir. |
ÖÇ06 | Maksimum Patlama Basıncı (Pmax)'nı öğrenir. |
ÖÇ07 | Toz Patlama Sabiti (KSt)'ni öğrenir. |
ÖÇ08 | En Düşük Patlayıcı Konsantrasyon (MEC)'unu öğrenir. |
ÖÇ09 | Üst Patlama Sınırı Konsantrasyonu (UEC)'nu öğrenir. |
ÖÇ10 | Minimum Oksijen Konsantrasyonu (LOC)'nu öğrenir. |
ÖÇ11 | Minimum Tutuşma Sıcaklığı (MIT)'nı öğrenir. |
ÖÇ12 | Toz patlamalarının önlenmesini öğrenir. |
ÖÇ13 | Toz patlayabilirlik ölçüm cihazları'nı tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kömürlerin tanımlanması ve sınıflama | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Dünya ve Türkiye’de kömür özellikleri | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Kimyasal analiz yöntemleri | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Toz patlayabilirliğinin ve şiddetinin ölçümü | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Maksimum Patlama Basıncı (Pmax) | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Toz Patlama Sabiti (KSt) | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | En Düşük Patlayıcı Konsantrasyon (MEC) veya Tozun Alt Patlama Limiti (LEL) | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Üst Patlama Sınırı Konsantrasyonu (UEC) | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
9 | Minimum Oksijen Konsantrasyonu (LOC) | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Minimum Tutuşma Sıcaklığı (MIT) | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Toz patlamalarının önlenmesi | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Toz patlayabilirlik ölçüm cihazları | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Sabit cihazlar | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Taşınabilir cihazlar | kaynak okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Uygulama çalışmasına hazırlık | ön deney uygulamalarının yapılması için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Uyugulama | yapılan deneylerin kıyaslanması ve yeni deneylerin kararlaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Final Sınavı | kaynak okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |