Genel Bilgi
Kod | MD049 |
Ad | Madenciler İçin Sistematik Mineraloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI |
Dersin Amacı / Hedefi
Fiziksel özellikler, optik özellikler kapsamında ileri düzeyde kavram ve prensiplerin kristalografisi, kristal kimyası, mineralojisi ve mineral kimyasına hakim olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Tüm kayaç ve cevher mineral içeriklerinin detay bilgileri verilir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yeniyol, 2009, Mineraloji. Karakaş, Z., 2009, Mineraloji ve petrografi ders notu, Ankara Üniversitesi, 40s.
Notlar
Erkan Y., 1998, Metamorfik Petrografi, Hacettepe Üniversitesi Yayını Yayın No:28, 204s. Erkan,Y., 1998, Sedimanter petrografi, Hacettepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi. Yayın No.44. Hall A., 1988, Igneous Petrology, English language Book Society/ Longman, 573p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cevher mineralojisi hakkında detay bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Kayaç yapıları, dokuları ve mineral içeriklerini bilir |
ÖÇ03 | Öğrenciye mineral kimyası hakkında ileri derecede bilgi vererek bu bilgileri maden işletme vd konularda kullanma becerisine sahip kılar. |
ÖÇ04 | Madencilikte mineralojinin önemini kavrar |
ÖÇ05 | Minerallaein optik özelliklerini bilir. |
ÖÇ06 | Mineralleri mikroskopta tayin edebilir |
ÖÇ07 | Mineraller ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi değerlendirir |
ÖÇ08 | Kanserojen doğal mineralleri bilir |
ÖÇ09 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
ÖÇ10 | Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisini öğrenir. |
ÖÇ11 | Kayaç mineralleri ve cevher mineralleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ12 | Jeolojik risk etmenlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mineralin tanımı, Mineralojinin Tarihi | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kristalografi: Dış Form | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kristalografi: İç Düzen | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kristal Kimyası | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fiziksel Özellikler | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Minerallerin Optik Özellikleri | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mineral Toplulukları | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
|
9 | Doğal Elementler | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
10 | Karbonatlar, Nitratlar ve Boratlar | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Oksitler, Hidroksitler | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sülfatlar ve Kromatlar | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Volframatlar ve Molibdatlar | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Fosfatlar, Arsenatlar ve Vanadatlar | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Silikatlar | Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |