Genel Bilgi
Kod | MD009 |
Ad | Madencilikte İstatiksel Kalite Kontrol |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
MADENCİLİKTE KALİTE KONTROL YÖNTEMİ ÖĞRETİLECEKTİR
Dersin İçeriği
MADENCİLİK İŞLEMLERİNDE KALİTE KONTROL TEORİSİ VE UYGULAMALARI
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Elementary Statistical Quality Control, 2nd Edition, J.T. Burr, Marcel Dekker, 2005.
Notlar
DERS NOTLARI, PROF. DR. OKTAY BAYAT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İSTATİSTİK BİLGİSİ hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | KALİTE KONTROL TEORİSİ hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | TESİS UYGULAMALARI ÖRNEKLEME hakkında bilgi edinir. Örnek ödevler yapar. |
ÖÇ04 | METAL MADENİ TENÖR&VERİM ESASLI İST. KALİTE KONTROLU YAPILIR |
ÖÇ05 | ÇİMENTO SANAYI KALİTE KONTROLU ÖRNEĞİ İNCELENİR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İSTATİSTİK | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | iSTATİSTİK VE KALİTE KONTROL İLİŞKİŞİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | KONTROL TEKNİKLERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | HİSTOGRAM | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | PARETO KARTLARI | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | NEDEN SONUÇ DİYAGRAMLARI | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | KONTROL KARTLARI | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | SCATTER DIAGRAM | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | CHECK SHEET | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | MONİTORİNG | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | VERİ TOPLAMA | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | ÖRNEK PLANLAMA | ÖDEV HAZIRLAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | UYGULAMALAR | ÖDEV HAZIRLAMA | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | UYGULAMALARA DEVAM 1 | SUNUM | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |