Genel Bilgi
Kod | YLMK701 |
Ad | Special Area Course |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çalışma konusuna yönelik kitap, makale vs.
Notlar
Çalışma konusuna yönelik kitap, makale vs.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar |
ÖÇ02 | Özel bir konuda araştırma yapar. |
ÖÇ03 | Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar |
ÖÇ04 | Literatür taraması, doğru kaynak seçimi ve dokümantasyon hakkında tecrübe edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 4 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 5 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 6 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 7 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 8 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 9 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 10 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 11 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 12 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 13 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 14 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 15 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 16 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi 17 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |