Genel Bilgi
Kod | MK510 |
Ad | Mechanics of Composite Structures |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kompozit malzemeleri tanıtmak. Klasik Kompozit Plak teorisini kullanarak düzlem gerilme problemlerini çalışmak
Dersin İçeriği
Kompozit Malzemeler. Anizotropi. Avantaj ve Dezavantajları. Yük Taşıma Elemanı Olarak Kompozit Plaklar. Gerilme ve Gerinim Hesapları. Kırılma Kriterleri ile Emniyetli Tasarım.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel kaynak ders notlarıdır. Kompozitlerle ilgili ders kitapları da yardımcı kaynak olarak kullanılabilir
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kompozit Malzemeler |
ÖÇ02 | Elyaf Takviyeli Plaklar |
ÖÇ03 | Plaklarda Düzlem Gerilme Analizi |
ÖÇ04 | Kiriş ve Plak Gibi Temel Yapı Elemanlarının Tasarımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kompozit malzemeler. Avantaj ve dezavantajları. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elyaf takviyeli kompozitler. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Anizotropi ve özel ortotropi. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Laminanın elastik özelliklerinin belirlenmesi. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tabaka tarifi. Eksenel ve açısal laminatlar. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tabaka rijitlik ve komplians matrisleri. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tabakalı plak özellikleri. Rijitlik ve complians matrisleri. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Kompozit plak ve tüplerin tasarımı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kompozit plak ve tüplerin tasarımı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Termal yükler ve şekil değiştirmeler. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
12 | Eğilme-burulma ve çekme-burulma etkileşimi. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Etkileşim özellikli kirişlerin tasarımı. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kırılma Friterleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sandeviç Paneller | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Mühendislik Uygulamaları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |