YLCMTS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLCMTS701
Ad Seminer
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur ACAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek lisans tezin bilimsel kurallara ve güncel/ güncele yakın bilgilere uygun bir şekilde hazırlanmasını sağlayacak temel esasların aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Çalışılmakta olunan alanın bilimsel kurallara uygun, güncel bilgilerle hazırlanıp sunumunun yapılması

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Güncel makaleler, bildiriler, tezler

Notlar

Güncel makaleler, bildiriler, tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çalışacağı konu ile ilgili problemi tannımlar.
ÖÇ02 Tanımladığı probleme uygun bir hipotez kurar.
ÖÇ03 Çalışacağı konu ile araştırma yöntemlerini bilir.
ÖÇ04 Çalışacağı konu ile ilgili makalei, bildiri, tez araştırması yapar
ÖÇ05 Çalışacağı konu ile ilgili makaleleri, bildirileri yorumlar.
ÖÇ06 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar
ÖÇ07 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel rapor hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanla ilgili araştırma konusunun belirlenmesi İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma konusu ile ilgili güncel problemi ortaya koyma ve hipotez kurma İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırma konusu ile ilgili güncel ulusal makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırma problemi ve hipotezi ile ilgili güncel uluslararası makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında genel bir rapor yazımı İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma konusu ile ilgili güncel ulusal alanda endüstriyel gelişmelerin incelenmesi, araştırılması ve yorumlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırma konusu ile ilgili güncel uluslararası alanda endüstriyel gelişmelerin incelenmesi, araştırılması ve yorumlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Araştırma konusu ile ilgili güncel ulusal ve uluslarararası alanda endüstriyel gelişmelere yönelik genel rapor yazımı İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırma konusu ile ilgili güncel genel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırma konusu ile ilgili problemin ve hipotezin ilerleme ve kısıtlayıcı faktörleri hakkında ilgili güncel makalelerin araştırılması ve yorumlama ve rapor yazımı İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırma konusunun ülkemize katkısının incelenmesi ve tartışılması İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırma konusunun dünyaya, çevreye ve topluma katkısının incelenmesi ve tartışılması İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Araştırma konusu sağlayacağı avantajlar ve dezavantajlar hakkında genel rapor ve bilimsel sunum hazırlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Araştırma konusu ile ilgili genel bilimsel teknik rapor ve bilimsel sunum hazırlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:30