BYEMT4 Bilimsel Araştırma Teknikleri e Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BYEMT4
Ad Bilimsel Araştırma Teknikleri e Yayın Etiği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA AYIK


Dersin Amacı

Etik bilgisini, matematik anabilim dalında bilimsel araştırma tekniklerini ve yayın etiği ile ilgili yönetmelik ve ilkeleri bilir ve kavrar.

Dersin İçeriği

Etik bilgisi, matematik anabilim dalında bilimsel araştırma tekniklerini ve yayın etiği Dersin Ön Koşulu

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1. Etik, Ionna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu. 2. Etik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2014. 3. İlgili Yönetmelikler 4. EMS Etik Bilimsel Yayın Türkçe Çevirisi

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yüksek lisans ve doktora eğitimin amacını kavrar ve içselleştirir.
ÖÇ02 Matematik anabilim dalında yapılan çalışmaların araştırma tekniklerini öğrenir.
ÖÇ03 Etik bilgisine sahip olur.
ÖÇ04 Matematik anabilim dalında yayın etiği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Avrupa Matematik Birliği etik komisyonunun hazırladığı bilimsel yayın etiği ilkelerini öğrenir.
ÖÇ06 Matematik anabilim dalında yayın etiğini çalışmalarda uygulama bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin özel bir alanında daha önce yapılmış olan araştırmaların sonuçlarını bilir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahip olduğu uzmanlık alanındaki sonuçların matematiğin diğer alanları ile ilişkisini ayrıntıları ile bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında edindiği bilgiler yardımıyla yeni matematiksel modeller kurar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin her alanında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin farklı alanlarında edindiği bilgileri birbirleriyle ilişkilerini en sade ve anlaşılır bir biçimde sunar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin ifade edilmesinde ihtiyaç duyulan teknik donanımları etkin bir biçimde kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konuda orijinal problemler kurar ve değişik çözüm teknikleri sunar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konuda özgün ve nitelikli bilimsel çalışmalar yapar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut matematik kuramlarını analiz eder ve yeni kuramlar geliştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematiğin uzmanlık gerektiren alanlarındaki öğrenme-öğretme tekniklerini bilir ve bu teknikleri eğitim-öğretimin her aşamasında etkin olarak kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve yabancı paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapmış olduğu özgün çalışmaları paydaşlarının da yararlanması amacıyla bilimsel etik kurallar çerçevesinde sunar ve yayınlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu bilimsel ünvanın gerektirdiği etik kurallara bağlı kalır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etik Bilgisi Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Etik ve ahlak farkı Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Matematik anabilim dalında yapılan çalışmaların araştırma teknikleri 1 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Matematik anabilim dalında yapılan çalışmaların araştırma teknikleri 2 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Matematik anabilim dalında yapılan çalışmaların araştırma teknikleri 3 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans ve Doktora Yönetmeliği Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Matematik anabilim dalında yayın etiği Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Matematik anabilim dalında yayın etiği 1 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Matematik anabilim dalında yayın etiği 2 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Avrupa Matematik Birliği etik komisyonunun hazırladığı bilimsel yayın etiği ilkeleri 1 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Avrupa Matematik Birliği etik komisyonunun hazırladığı bilimsel yayın etiği ilkeleri 2 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Matematik anabilim dalında yayın yapılan dergiler ve özellikleri 1 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Matematik anabilim dalında yayın yapılan dergiler ve özellikleri 2 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Matematik anabilim dalında yayın yapılan dergiler ve özellikleri 3 Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynaklarda ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS