YLMTT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLMTT701
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA AYIK


Dersin Amacı

Danışmanı ile birlikte öğrencisi etik kurallara uygun olarak yüksek lisans tezini hazırlamak.

Dersin İçeriği

Matematik Anabilim Dalında, danışmanı ile birlikte yüksek lisans öğrencilerinin çalıştığı alan ile ilgili araştırma yaparak özgün bir doktora tezini etik kurallara uygun olarak hazırlaması için çalışma yapmak.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tezi için seçmiş olduğu özgün araştırma problemi ile ilgili araştırma yapar.
ÖÇ02 Araştırma konusu hakkında bilgiye ulaşır ve literatürdeki eksiklikleri belirler.
ÖÇ03 Çalışma konusu ile ilgili akademik veri tabanlarını ve bu veri tabanlarını nasıl kullanacağını bilir.
ÖÇ04 Bilimsel bir makaleyi okumayı bilir.
ÖÇ05 Tezinin yazım kurallarına uygun olarak yazılmasını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin özel bir alanında daha önce yapılmış olan araştırmaların sonuçlarını bilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahip olduğu uzmanlık alanındaki sonuçların matematiğin diğer alanları ile ilişkisini ayrıntıları ile bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında edindiği bilgiler yardımıyla yeni matematiksel modeller kurar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin her alanında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin farklı alanlarında edindiği bilgileri birbirleriyle ilişkilerini en sade ve anlaşılır bir biçimde sunar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin ifade edilmesinde ihtiyaç duyulan teknik donanımları etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konuda orijinal problemler kurar ve değişik çözüm teknikleri sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konuda özgün ve nitelikli bilimsel çalışmalar yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut matematik kuramlarını analiz eder ve yeni kuramlar geliştirir. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematiğin uzmanlık gerektiren alanlarındaki öğrenme-öğretme tekniklerini bilir ve bu teknikleri eğitim-öğretimin her aşamasında etkin olarak kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve yabancı paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapmış olduğu özgün çalışmaları paydaşlarının da yararlanması amacıyla bilimsel etik kurallar çerçevesinde sunar ve yayınlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu bilimsel ünvanın gerektirdiği etik kurallara bağlı kalır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 1 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 2 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 3 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 4 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 5 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 6 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 7 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 8 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 9 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 10 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 11 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 12 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar 13 Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Danışmanı ile birlikte tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusuna ilişkin hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 21 294
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 21 294
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 608
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,32
AKTS 24 AKTS