YLMTS702 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLMTS702
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA AYIK


Dersin Amacı

Doktora öğrencisinin danışmanıyla birlikte, araştırma konusu ile ilgili bir seminer verebilmek için seminer konusu belirlemek, araştırmak ve seminer sunumu hazırlamayı öğrenmek.

Dersin İçeriği

Araştırma konusu ile ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgileri derleyerek, seminer konusu belirleyerek bir seminer hazırlamak.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Araştırma konusu ile ilgili ders kitapları ve makaleler.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Danışmanı ile beraber seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri içeren kapsamlı bir literatür araştırması yapar.
ÖÇ02 Danışmanı ile beraber araştırma konusu ile ilgili seçtiği bir konuda bağımsız bir araştırma yürütür.
ÖÇ03 Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri kapsamlı bir literatür araştırması sunum hazırlama tekniklerini öğrenir.
ÖÇ04 Seçtiği konu ile ilgili veri tabanlarını kullanmasını öğrenir.
ÖÇ05 Seçtiği konu ile ilgili sunum programlarını kullanmasını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin özel bir alanında daha önce yapılmış olan araştırmaların sonuçlarını bilir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahip olduğu uzmanlık alanındaki sonuçların matematiğin diğer alanları ile ilişkisini ayrıntıları ile bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında edindiği bilgiler yardımıyla yeni matematiksel modeller kurar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin her alanında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin farklı alanlarında edindiği bilgileri birbirleriyle ilişkilerini en sade ve anlaşılır bir biçimde sunar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin ifade edilmesinde ihtiyaç duyulan teknik donanımları etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konuda orijinal problemler kurar ve değişik çözüm teknikleri sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konuda özgün ve nitelikli bilimsel çalışmalar yapar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut matematik kuramlarını analiz eder ve yeni kuramlar geliştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematiğin uzmanlık gerektiren alanlarındaki öğrenme-öğretme tekniklerini bilir ve bu teknikleri eğitim-öğretimin her aşamasında etkin olarak kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve yabancı paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapmış olduğu özgün çalışmaları paydaşlarının da yararlanması amacıyla bilimsel etik kurallar çerçevesinde sunar ve yayınlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu bilimsel ünvanın gerektirdiği etik kurallara bağlı kalır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 3 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 4 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 5 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 6 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 7 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 8 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 9 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 10 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 11 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 12 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 13 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS