MM021 Mimarlık ve Bağlam

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM021
Ad Mimarlık ve Bağlam
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN


Dersin Amacı / Hedefi

Mimarlıkta bağlam kavramının yerini anlamak, bağlama özgü tasarımı karakterize etmek, yer ve mimarlık ilişkisini kurmak.

Dersin İçeriği

Mimarlıkta bağlam kavramının tartışılması, yer kavramı, yere aidiyet, topluluklara özgü yerlerin karakteristiği, bağlama özgü tasarım, bağlam ve bileşenleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Norberg Schulz, C. 1979. Genius Loci Towards a Phenomenology of Architecture, Rizzoli. Tschumi B. 2005. Event Cities 3 Concept vs Context vs Content, MIT Press. Relph, E. 2008. Place and Placelessness, Sage Publication. Tschumi, B. 1996. Architecture and Disjunction, MIT Press

Notlar

ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimarlıkta bağlam kavramını tanımlar
ÖÇ02 Bağlamın bileşenlerini bilir ve tasarımla ilişkisini kurar.
ÖÇ03 Konuyla ilgili araştırma yapar, yorumlar değerlendirir.
ÖÇ04 Konuyla ilgili araştırma bulgularını raporlar, bilimsel ortamlarda yayınlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanma.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanma. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanma.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirme. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapma.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlama. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanma.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade etme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlama.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapma.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi ders konuları hakkında ön hazırlık yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mimarlık üzerine tartışma ve tasarımı anlama ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tasarımda bağlamı anlama ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Bağlam kavramı 1 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Bağlam kavramı 2 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Mimarlıkta bağlamın bileşenleri 1 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mimarlıkta bağlamın bileşenleri 2 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara değerlendirme önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Mimarlık teorisinde bağlam 1 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mimarlık teorisinde bağlam 2 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Mimarlık pratiğinde bağlam 1 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Mimarlık pratiğinde bağlam 2 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Örnek değerlendirme 1 örnek mimari uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Örnek değerlendirme 2 örnek mimari uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Örnek değerlendirme 3 örnek mimari uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Dönem Sonu Sınavı önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Dönem Sonu Sınavı önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:29