Genel Bilgi
Kod | MM020 |
Ad | Tarihi Kent Dokusunda Çağdaş Tasarım Kurgusu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarihi kent dokusu içerisinde yapılan çağdaş tasarım ürünlerini analiz etmek. Tarihi doku içerisindeki eski ve yeni mimarinin ilişkisini çözümlemek.
Dersin İçeriği
Tarihi kentsel doku kavramının analizi. Tarihi kent dokusu içinde yapılmış çağdaş tasarımlarla ilgili yaklaşımların örnekler üzerinden değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Zeisel J., “Inquiry by Design: Tools for Environment-Behaviour Research”, Cambridge University Press, 1995. Erder C., “Tarihi Çevre Bilinci”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 2007. Erder C., “Tarihi Çevre Kaygısı”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999. Ertürk Z., “Mimari Tasarlama Teknikleri”, KTÜ Basımevi, 1987. Brolin B., “Architecture in Context”, Van Nostrand Reinhold Book Company, 1980.
Notlar
İnternet veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihi kentsel doku kavramı ile ilgili bilgiyi yorumlar. |
ÖÇ02 | Tarihi kent dokusunda çağdaş tasarım kurgusunu tartışır. |
ÖÇ03 | Tarihi kent dokusu içinde çağdaş yapıların kentsel kimliğe etkilerinin irdeler. |
ÖÇ04 | Tarihi kent dokusunda yapılmış çağdaş tasarımlar ile ilgili yaklaşımları tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanma. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanma. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanma. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirme. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapma. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlama. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanma. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurmak. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade etme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlama. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapma. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarihsel yerleşim nedir? | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tarihi kentsel doku kavramı nedir? | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kentsel kimlik kavramı nedir? | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarihsel yerleşimlerde mekan kurgusu analizi | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kavramalarla ilgili bilgi aktarımı. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kavramalarla ilgili öğrenci sunumları. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tarihi kent dokusu içinde çağdaş yapıların kentsel kimliğe etkilerinin irdelenmesi. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Seçilen mekansal kurguların sunumu. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dünyadan ve Türkiye'den konu ile ilgili örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Seçilen mekansal kurguları analizi. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tarihi kent dokusu içinde gerçekleştirilmiş çağdaş tasarımlarla ilgili yaklaşımların tartışılması. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tarihi kent dokusunda çağdaş tasarım kurgusu ile ilgili sunum. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tarihi kent dokusunda çağdaş tasarım kurgusu ile ilgili örneklemeler. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |