MM014 Tarihi Çevrede Koruma Yaklaşımları ve Uygulamalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM014
Ad Tarihi Çevrede Koruma Yaklaşımları ve Uygulamalar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN


Dersin Amacı

Uluslararası belgeler ve akademik çalışmalar çerçevesinde koruma alanında geliştirilmiş olan yaklaşımların ve gerçekleştirilmiş olan uygulamaların karşılaştırmalı olarak tartışılması

Dersin İçeriği

Tarihi çevrede koruma üzerine temel yaklaşımlar ve uygulamaların kavranması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ahunbay, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul. Bektaş, C. (1992) Koruma, Onarım, Yem Yayın, İstanbul. Cohen, N. (1999) Urban Conservation, MIT Press, Massachusetts. Tiesdell, S. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Architectural Press, London. Larkham, P. (1996) Conservation and the City, Routledge, London. Kuban, D. (2001) Türkiye'de Kentel Koruma, Tarih Vakfı, İstanbul. Kuban, D. (2000)Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayın, İstanbul.

Notlar

Ahunbay, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul. Bektaş, C. (1992) Koruma, Onarım, Yem Yayın, İstanbul. Cohen, N. (1999) Urban Conservation, MIT Press, Massachusetts. Tiesdell, S. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Architectural Press, London. Larkham, P. (1996) Conservation and the City, Routledge, London. Kuban, D. (2001) Türkiye'de Kentel Koruma, Tarih Vakfı, İstanbul. Kuban, D. (2000)Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayın, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihi çevrede koruma konusundaki bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür.
ÖÇ02 Koruma alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
ÖÇ03 Koruma yaklaşımlarını ve uygulama farklılıklarını kavrar ve yorumlar.
ÖÇ04 Tarihi çevrede koruma uygulamalarındaki problemleri tespit eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanma. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanma.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanma.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirme. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapma.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanma. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlama.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanma.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurmak. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade etme. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlama.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapma.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihi çevre kavramı İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tarihi çevreyi koruma anlayışının gelişimi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tarihi çevreyi koruma kuramı İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tarihi çevreyi koruma yaklaşımları İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sit alanı kavramı ve kapsamı İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sokak sağlıklaştırma İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kentsel sit alanlarında koruma İlgili okuma ve ararştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Arasınav Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Öğrenci sunumları-1 Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Öğrenci sunumları-2 Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Örnek uygulamalar İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma
12 Alan çalışması Yapılacak tespitler için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
13 Alan çalışması bulgularının değerlendirilmesi Analiz paftalarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Proje kritiği-1 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
15 Proje kritiği-2 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
16 Proje kritiği-3 Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
17 Final sınavı Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS