Genel Bilgi
Kod | MM007 |
Ad | İleri Betonarme Analiz |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Betonarme binaların düşey yükler ve deprem etkileri altında statik ve betonarme hesabının yapılmasıdır. Betonarme döşemelerin, kirişlerin, kolonların ve temel sisteminin tasarımının yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Betonarme Bina Taşıyıcı Sisteminin Analizine İlişkin Genel Kurallar
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Betonarme, Zekai CELEP, Advanced Reinforced Concrete Design, PC Varghese
Notlar
TS500, seminer notları ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beton ve çeliğin özellikleri ve bir yapı malzemesi olarak betonarmenin davranışı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Betonarme yapısal eleman davranışlarını öğrenir |
ÖÇ03 | Yürürlekteki yönetmeliklere göre betonarme kolon, kiriş ve döşeme tasarımı yapar |
ÖÇ04 | Eğilme momenti ve eksenel kuvvet etkileri altında yapısal elemanların hesap yöntemlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanma. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanma. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanma. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirme. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapma. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlama. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanma. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurmak. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade etme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlama. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapma. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beton ve donatı çeliğinin malzeme özellikleri | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Betonarme yapı malzemesi ve özellikleri | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-1 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-2 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-3 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar- çatlamadan sonra davranış | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arasınav | Ders notları, TS500 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-1 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-2 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-3 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çift donatılı kesitler- Tablalı kesitler-1 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çift donatılı kesitler- Tablalı kesitler-2 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek problem çözümleri | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Örnek problem çözümleri-1 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Örnek problem çözümleri-2 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Final sınavı | Ders notları, TS500 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders notları, TS500 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |