YLMMS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLMMS701
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN


Dersin Amacı

Belirlenmiş olan konuda yeterli düzeyde araştırma yapmak, bilgi edinmek, uygun araçlarla bilgiyi sunmak.

Dersin İçeriği

Belirli bir konuda seminer sunumu hazırlanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kaynaklar

Notlar

ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma ve yayın etiği ilkeleri ışığında araştırmayı yaparak sunar
ÖÇ02 Konunun sunulmasında uygun araç ve teknikleri kullanır
ÖÇ03 Çalışma konusunda elde ettiği bilgileri rapor haline getirir ve sunar.
ÖÇ04 Bir problem konusu odağında uygun araştırma tekniğini seçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konunun belirlenmesi için araştırmalar 1 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Konunun belirlenmesi için araştırmalar 2 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
3 Konunun belirlenmesi için araştırmalar 3 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
4 Hazırlık çalışması 1 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
5 Hazırlık çalışması 2 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Hazırlık çalışması 3 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Hazırlık çalışması 4 kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
8 Sunum çalışması 1 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
9 Sunum çalışması 2 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Sunum çalışması 3 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Sunum çalışması 4 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Hazırlık çalışması 5 kaynak tarama/çalışmanın revize edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Hazırlık çalışması 6 kaynak tarama/çalışmanın revize edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Hazırlık çalışması 7 kaynak tarama/çalışmanın revize edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Sunumun Hazırlığının Yapılması sunuma son halinin verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sunumun yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sunumun yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 140
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,60
AKTS 6 AKTS