MM562 Tarihi Çevrede Yeni Yapı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM562
Ad Tarihi Çevrede Yeni Yapı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN


Dersin Amacı

Uluslar arası akademik çalışmalar ve uygulamalar çerçevesinde tarihi çevrede yeni yapı tasarımında benimsenebilecek yaklaşımların tartışılması

Dersin İçeriği

Tarihi çevrede yeni yapı tasarımına ilişkin yaklaşımlar, kentsel alanlarda kalitenin artırılması, sit alanlarında yeni bina tasarımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ADAM, R. (1993) New Buildings in Historic Contexts, RIBA Journal, February, p.27-29., AHUNBAY, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayın , BENTLEY, I. (1985) Responsive Environments: A Manual for Designers, London: Architectural Press., BROLIN, B. C. (1980), Architecture in Context: Fitting New Buildings With Old, New York: Van Nostrand Reinhold., CANTACUZINO, S. (1997) Urban Design in Context, Built Environment, Vol. 22, No.4, p. 258-262., CLIFFORD, S. and KING, A. (eds.) (1993) Local Distinctiveness: Place, Particularity and Identity, London, Common Ground., KUBAN, D. (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu-Kuram ve Uygulama, İstanbul, YEM Yayın, LARKHAM, P. J. (1996) Conservation and the City, London, Routledge., PORTEOUS, D. (1996) Urban Environmental Aesthetics, London, Routledge., TIESDELL, S., OC, T., HEATH, T. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Oxford, Architectural Press., TUGNUTT, A. And ROBERTSON, M. (1987) Making Townscape: A Contextual Approach to Building in an Urban setting, London, Batsford.

Notlar

ADAM, R. (1993) New Buildings in Historic Contexts, RIBA Journal, February, p.27-29., AHUNBAY, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayın , BENTLEY, I. (1985) Responsive Environments: A Manual for Designers, London: Architectural Press., BROLIN, B. C. (1980), Architecture in Context: Fitting New Buildings With Old, New York: Van Nostrand Reinhold., CANTACUZINO, S. (1997) Urban Design in Context, Built Environment, Vol. 22, No.4, p. 258-262., CLIFFORD, S. and KING, A. (eds.) (1993) Local Distinctiveness: Place, Particularity and Identity, London, Common Ground., KUBAN, D. (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu-Kuram ve Uygulama, İstanbul, YEM Yayın, LARKHAM, P. J. (1996) Conservation and the City, London, Routledge., PORTEOUS, D. (1996) Urban Environmental Aesthetics, London, Routledge., TIESDELL, S., OC, T., HEATH, T. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Oxford, Architectural Press., TUGNUTT, A. And ROBERTSON, M. (1987) Making Townscape: A Contextual Approach to Building in an Urban setting, London, Batsford.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihi çevrelerde koruma sorunlarını tanımlayabilir
ÖÇ02 Tarihi çevrede yeni bina tasarım kuramlarını tartışabilir
ÖÇ03 Tarihi çevrede yeni yapı tasarımı yaklaşımlarını yorumlayabilir
ÖÇ04 Tarihi çevrenin özelliklerini tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel bilgi İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tarihi Çevrede Koruma Problemleri İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tarihi Çevrede Tasarım İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tarihi Çevrede Yeni Yapı İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Örneklerin Tartışılması İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Alan Çalışması Alan çalışması için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma
7 Alan çalışmasında elde edilen verilerin analizi Analiz tabloları ve haritaları oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Arasınav Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-1 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma
10 Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-2 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-3 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-4 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-5 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-6 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-7 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-8 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Final sınavı Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS