MM555 Fiziksel Çevrede Anlamsal Analiz

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM555
Ad Fiziksel Çevrede Anlamsal Analiz
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN


Dersin Amacı

Yaşanılan çevreyi, çevre davranış ilişkisi bakımından yorumlamak ve değerlendirmek. Çevreye ait algılanabilir unsurların insan davranışı üzerinde etkisini kavramak.

Dersin İçeriği

Öz ve biçimin anlamla ilişkisinin irdelenmesi, özün ve biçimin anlamlandırılmasını sağlayan işaretler, oluşan anlam düzeyleri, kişiler ve toplumlar arasında anlamın farklılaşmasına neden olan unsurlar, anlamın davranış üzerindeki rolü, çevre-insan ilişkisinin anlam ve insan davranışı boyutu, çevreye ait işaretler yardımıyla anlamsal yapının analizi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Krampen, M. 1979. Meaning in the Urban Environment, Routledge. Jencks, C. 1969. Meaning in Architecture, Nasar, J. 1988. Environmental Aesthetics: Theory, Research, and Application, Cambridge. Broadbent, G., Bunt, R., Jencks, C., 1980, Signs, Symbols and Architecture, Wiley and Sons

Notlar

ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapılı çevrede anlam oluşturan unsurları tanımlar.
ÖÇ02 Yaptığı araştırmalara ve okumalara dayanarak, anlam konusunda kuramsal değerlendirme yapar.
ÖÇ03 Yapılı çevrede istenilen anlamın oluşması için gereken unsurları seçerek kullanır.
ÖÇ04 Alanında belirlediği bir problemi konu edinerek akademik düzeyde uygun yöntem ve teknikleri kullanarak bir inceleme değerlendirme raporu yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ders, akışının verilmesi ders kapsamında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Fiziksel çevrenin tanımlanması okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Fiziksel çevrenin biçimlenmesinde etkin unsurların tartışılması ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Fiziksel çevrenin biçimlenmesinde etkin unsurlardan kültürün tanımlanması ve tartışılması ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Fiziksel çevrenin biçimlenmesinde etkin unsurlardan kültürün etkisinin tartışılması ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kültür, mekan ve davranış ilişkisinin tartışılması ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Fiziksel çevrenin biçimlenmesinde kültür, mekan ve davranış ilişkisinin tartışılması ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara değerlendirme önceki okumlar, araştırma ödevi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Fiziksel çevrenin anlamsal değerlendirilmesinde kuramsal altyapı ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Semantik ve semiyotik teoriler ve mimarlık ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Semantik ve semiyotik teoriler ve mimarlıkla ilişkisi ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Semantik ve semiyotik teorilerle fiziksel çevrenin anlamlandırılması ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Semantik ve semiyotik teoriler ışığında fiziksel çevrenin anlamlandırılması ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Seçilen fiziksel çevrelerin anlamsal yorumlanması ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Seçilen farklı karakterdeki fiziksel çevrelerde anlamsal yorum çalışmaları ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Sınav Haftası önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Sınav Haftası önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS