Genel Bilgi
Kod | MM546 |
Ad | Depreme Dayanıklı Taşıyıcı Sistem Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Depreme dayanıklı yapıların tasarım ilkeleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapabilecek bilgi düzeyine ulaştırmak
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, deprem riski altındaki yerleşme ve konut alanlarında deprem olmadan önce deprem etkilerinin azaltılması için alınması gereken önlemler; olası bir deprem sırasında karşılaşılabilecek sorunlar; depreme dayanıklı yapı taşıyıcı sistemi oluşturmak için dikkat edilmesi gereken koşullar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Bayulke, N., Depreme Dayanıklı Betonarme ve Yığma Yapı Tasarımı, İzmir, 1998Celep, Z., Kumbasar, N., Deprem Mühendisliğine Giriş ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı, İstanbul, 1993Çamlıbel, N., Depreme Dayanıklı Yapıların Tasarım İlkeleri, İstanbul, 1994
Notlar
Seminer notları ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyanın iç yapısı ve depremler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Betonarme taşıyıcı sistem elemanlarını öğrenir |
ÖÇ03 | Betonarme yapılarda taşıyıcı sistemin yapının deprem davranışına etkilerini bilir |
ÖÇ04 | Depreme dayanıklı yapı tasarımında, mimari proje aşamasında dikkat edilmesi gerekli konuları öğrenir |
ÖÇ05 | Yapısal düzensizlikleri ve bu düzensizliklerin çözüm önerilerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Başlıca deprem hasarlarını ve bunların önlenmesi için alınması gereken tedbirleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyanın iç yapısı ve depremler hakkında genel bilgiler | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Beton ve betonarme | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-1 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-2 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-3 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-4 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-5 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Depreme dayanıklı yapı tasarım ilkeleri | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Düzensizlik durumları ve çözüm önerileri-1 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Düzensizlik durumları ve çözüm önerileri-2 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Düzensizlik durumları ve çözüm önerileri-3 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Düzensizlik durumları ve çözüm önerileri-4 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Klasik deprem hasarları ve güçlendirme-1 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Klasik deprem hasarları ve güçlendirme-2 | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Final sınavı | Ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |