MN009 Catalytic Processes and Nanocatalysts

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MN009
Ad Catalytic Processes and Nanocatalysts
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU ERÜNAL


Dersin Amacı / Hedefi

Katalitik süreçler ve nanokatalizör hakkında genel bilgi ve uygulamaların verilmesi.

Dersin İçeriği

Katalize giriş, katalizör performansındaki parametreler, nanokatalizörlere bakış açıları, nanokatalizör uygulamalarına endüstriyel ilgi, kinetik modelleme, katalizör hazırlama ve karakterizasyon teknikleri, kinetik analiz

Dersin Ön Koşulu

Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği, Applied Nanocatalytical Processes dersini alanlar bu dersten muaf sayılırlar.

Kaynaklar

1. M. Beller, A. Renken, R.A. van Santen (eds) Catalysis: From Principles to Applications, Wiley-VCH, 2012. 2. J. M. Thomas, W. J. Thomas, Principles and Practice of Heterogeneous Catalysis, Wiley-VCH, 2015.

Notlar

3. V. Polshettiwar, T. Asefa, Nanocatalysis Synthesis and Applications, Wiley, 2013


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Katalizörlerin ne olduğunu, endüstride nasıl kullanıldıklarını, genel kullanım prensiplerini açıklar.
ÖÇ02 Katalizör performans parametrelerini açıklar.
ÖÇ03 Kinetik analiz prensiplerini belirler.
ÖÇ04 Katalizör hazırlama ve karakterizasyon yöntemlerini açıklar.
ÖÇ05 Heterojen ve homojen katalizörleri karşılaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği Temel Prensipleri Kimyasal reaksiyon mühendisliği dersi tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kimyasal reaksiyon mühendisliği temel prensipleri (devam) önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Katalitik tepkimelerin özellikleri önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Katalizör tipleri önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Katalitik süreçlerde adsorpsyion önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 Kinetik Analiz önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Katalizör hazırlama teknikleri önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Arasınav önceki hafta konuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Katalizör karakterizasyon metotları önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Nanokatalizörlerin özellikleri önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Endüstride nanokatalizör uygulamaları önceki hafta konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
12 Nanokatalizör sentezi için araştırma ve deney planı çıkarma önceki hafta konuları, literatür Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Seçilen bir tepkime için nanokatalizörün sentezlenmesi önceki hafta konuları, literatür Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
14 Hazırlanan nanokatalizörün performans incelemeleri önceki hafta konuları, literatür Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 Katalizörün karakterizasyonu ve performans sonuçlarının değerlendirilmesi önceki hafta konuları, literatür Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
16 Proje Sunumları 1. Hafta deneysel sonuçların toparlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav
17 Final Proje Sunumları deneysel sonuçların toparlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 05:51