Genel Bilgi
Kod | MN006 |
Ad | Rapid Prototyping in Design and Manufacturing |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım ve imalat aşamasında eklemeli imalat yöntemlerinin kullanımı detayları ile anlatmak.
Dersin İçeriği
Introduce design and fabrication methodologies in Rapid Prototyping (Additive Manufacturing). The topics include various additive manufacturing processes and their process principles, the materials used, computer- aided design and path planning for additive manufacturing processes, process-related limitations and constraints and applications of Additive Manufacturing. Stereolithography (SLA), Fused-Deposition Modeling (FDM), Laminated Object Manufacturing (LOM), Selective Laser Sintering (SLS), 3D printing (3DP), and other methods. RP equipments. Applications of RP technologies.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
MN006 Rapid Prototyping in Design and Manufacturing ders notları
Notlar
1. Automated Fabrication: Improving Productivity in Manufacturing, Marshall Burns, Prentice Hall, 1993, ISBN 0-13-119462-3 2. Principles of Computer Automated Fabrication, Jerome L. Johnson, Palatino Press, Inc., 1994, ISBN 0-9618005-3-4. 3. Rapid Automated Prototyping: An Introduction, Lamont Wood, Industrial Press, 1993, ISBN 0-8311-3047-4. 4. Additive Manufacturing Technologies: Rapid Prototyping to Direct Digital Manufacturing, Ian Gibson, David W. Rosen, Brent Stucker, 2009, Springer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hızlı prototipleme teknolojisinin aşamalarını bilir |
ÖÇ02 | 3 boyutlu CAD verilerinden direk olarak fiziksel modeller üretebilir |
ÖÇ03 | Hızlı prototipleme teknolojilerinin uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Üretilen fiziksel modelleri analiz edebilir ve son işlemlerini yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eklemeli imalat teknolojisine giriş | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Eklemeli imalat teknolojileri | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eklemeli imalat malzemeleri | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | AM için Bilgisayar Destekli Tasarım | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Işıkla Kür - Tarayarak ( SLA ) ve uygulama alanları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Harç Yığma - Sıvayarak (FDM) AM ve uygulama alanları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Lamine Nesne İmalatı (LOM) | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Toz bağlama - Isıtarak ( SLS ) ve uygulama alanları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Arasınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
10 | Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde AM teknolojileri giriş | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde AM teknolojileri | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Medikal sanayiinde uygulama alanları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | otomotiv sanayiinde uygulama alanları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Havacılık Alanında Uygulamalar | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uzay Alanında Uygulamalar | Ders notları ve referanslar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Dönem Sonu Sınavı | Ders notları ve referanslar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Dönem Sonu Sınavı | Ders notları ve referanslar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |