Genel Bilgi
Kod | PM579 |
Ad | İç Mekanlarda Bitkisel Tasarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Amacı / Hedefi
İç mekanlarda yaşam kalitesini artırmak başta olmak üzere çeşitli fonksiyonların bitkilerle yapılması
Dersin İçeriği
İç mekan bitkilerinin kullanımı, tasarımlarında dikkate alınması gereken hususlar ve örnek tasarım yapılması
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
İç mekan bitkileri ve iç mekanda bitkilendirme ile ilgili tüm yayınlar
Notlar
İç mekan bitkileri ve iç mekanda bitkilendirme ile ilgili tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekanda bitki kullanımının estetik yönlerini bilir |
ÖÇ02 | İç mekanda bitki kullanımının tasarım ile ilişkisini bilir |
ÖÇ03 | İç mekanda bitki kullanımının çevresel yararlarını bilir |
ÖÇ04 | İç mekanda bitki kullanımının tüm yararlarını tartışabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İç mekanda bitkilendirmenin yararları | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İç mekan bitkilerinin genel gruplarının kullanımları | Önceki haftada öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İç mekanda bitkisel tasarımı etkileyen hususlar | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İç mekanda tasarım ödevinin tartışılması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ödev konusu oluşturma, mekansal analiz çalışmaları | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-3 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
6 | Ödev konusunda tasarım seçeneklerini inceleme, tartışma | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-4 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
7 | Proje alanında estetik bitkilendirme tartışmaları | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-5 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
8 | Proje alanında mekan tasarımına yönelik öneriler ve tartışma | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-6 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
9 | Proje alanında bitkilendirmenin psikolojik katkıların tartışılması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-7 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
10 | Proje alanında iyileştirici bahçe oluşturma seçeneklerinin tartışılması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-8 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
11 | Proje alanında cephe bitkilendirme seçeneklerinin tartışılması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-9 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
12 | Proje alanında etkin iç mekan bitkilendirme seçeneğinin ortaya konulması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-10 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
13 | Proje alanında etkin bitkilendirme seçeneğinin tartışılması. Proje ve proje raporu hakkında kuralların belirlenmesi | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | Proje ve proje raporunun tartışılması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | İç mekanda bitkilendirme konusunda örneklerin tartışılması | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | İç mekanda bitkilendirme konusunda örneklerin tartışılması-2 | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Proje ve proje raporunun sunumu | Önceki haftalarda öğrenilenlerin tekrarı-15 | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |